• himla

mammaledig och inte bjuden på personalfest !

Hur J-la kul är det att gå tillbaka till ett jobb när man vart mammaledig,  när hela personalstyrkan har slutat & de har personalfest utan att fråga om man vill komma !

ååååååå  GRRRRRRR ......  Jag är i vartfall inte alls sugen....

Någon som har ett jobb att erbjuda !?!?

♥ Pontus 040812 v35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥Trollet Bf 080621
  • Svar på tråden mammaledig och inte bjuden på personalfest !
  • Countryfreak

Vilka apor.. jag hade varit lika sur jag..

Mamma till Hilma (070106) & Humlan (080505)
  • himla

APor... ja det är precis vad de är... snacka om att ta hand om personalen ...

Nu undrar man ju om de vill ha mig tillbaka ...   Jag vet ju iofs svaret...

Hoppas såå att lilltrollet vill stanna i min mage så jag kan va hemma ett år till sen å slippa jobba nästa år.. å sen söka mig vidare till ett annat jobb !!!

Skönt att någon tycker som mig att jag inte överreagerar... tack !

• Ingelalala

Dålig stil av dom. Själv var jag på personalfest för några veckor sedan. Vi var 3 st mammalediga som självklart var bjudna..

• Ullegulle78

Förklara för chefen att det är olagligt att diskriminera föräldralediga och fråga i samma veva om hon/han hade glömt att bjuda dig om du varit pappa istället för mamma.
    Många tror att man inte törs/kan/vill gå utanför dörren om man ammar. (om man nu ens ammar, det behöver man ju faktiskt inte göra..)
    Tråkig stil är det iallafall!

..därför att Annusjka redan har köpt sin solrosolja,...
  • himla

ja, visst är det tom olagligt... hmm...

ja är ju inte sugen för femöre att "festa" runt med dem , men bara stilen att inte bjuda ALLA anställda på fest ... ja jag vet inte vad jag ska säga...  såå trött bara !

• Mini Pantern

Här är en till som INTE blev bjuden eller tillfrågad om julfesten förra året.

Visserligen var jag gravid med tvillingar men jag hade kanske iaf haft lust att gå.....

• hallon80

Vi blir inte tillfrågade om såna saker utanför jobbet när vi är mammalediga!! Dålig stil tycker jag med!! Nu har jag jobbat lite extra under hösten så frågade chefen om jag fick komma på årets julfest och då sa hon att det var självklart...jag jobbade ju nu!!

Mina älsklingar A & F
  • hannamiller

Här är en som inte har kvar samma tjänst när man kommer tillbaka.
    Utan har fått ett annat o är mycket sämre..

Så jag får söka 1 nytt jobb... eller söka nytt jobb på mitt jobb.. för att inte få det dåliga tjänsten..

Min tjänst är bort tagen..  bläää

• himla

Usch alltså... varför är såå många chefer som de är .... De borde ta hand om sin personal mycket bättre än vad de gör !!!

Min chef säger tom att de är bra att byta jobb lite då och då så man inte går på samma ställe å blir hemmablind... vad är det för snack... Därför man får så dålig service överallt nu för tiden för alla anställda jobbar några månader å sen sticker... Ingen som hinner lära sig allt så man kan ge en bra service till sina kunder då ....

ÅÅÅ tänk om man hade en massa pengar å kunde öppna en egen butik å ge Service å ta god hand om sina anställda ...  *drömmer mig bort*

• Sunshine79
    Här är en som får har ett nytt jobb...när jag kommer tillbaka...på ett helt nytt ställe, där det behövs speciall kompetens, dem ska göra en två veckors kurser om det, men jag blev inte tillfrågad, ringe till min chef i en månad skickade mail, om jag också fick gå? hon svarade inte, till sist skrev jag ett mail till hennes chef....nästa dag fick jag en inbjudan att jag var välkommen, dem trodde inte jag ville gå för att jag var mamma ledig??????det är inte poängen....man ska bli bjuden speciell till något så viktigt...........
  • Madderakka

Ibland kan det ju vara så att man tyvärr lätt glöms bort att bjudas in eftersom man ej är på jobbet. Det har hänt mig med en julfest och när jag ringde och frågade om det skulle bli julfest i år med så sa dom "va bra att du ringde, vi har glömt ni som är barnlediga, studielediga mm". Så ibland är det inte illa menat eller att det värsta tänkbara har hänt. Jag skulle ringa och höra efter!

• Lillknoppen2

Oss föräldralediga glömmer de (sekreterarna/cheferna) på vårt jobb också så jag tycker inte ni ska känna er utpekat mobbade - vi är fler som glöms bort! - men visst är det trist.

• Frediza1980

hmmm det har jag inte ens tänkt på..... nä bjuden blev man ju inte...

• hannamiller

Är lite mer sur nu.
    När jag kommer tillbaka så har jag fått en ny tjänst.. Lägre.. än vad jag hade innan jag gick på mammaledighet..
    Blir så sur på det..
    Så jag ska börja plugga i stället.. O vara mammaledig några dagar.. O söka nytt jobb..
    bläää

• Mirris

På mitt jobb bjuds alltid alla sjukskrivna, men inte dom som är mammalediga *hmm*

Och när jag var mammaledig så gick jag miste om påskägget oxå. Men julklappa fick jag!

Dom har nog "bara" glömt bort dig.. säkert inget personligt.

• Nilla1

Superdåligt. Likadant på mitt jobb. Har själv varit chef, och har svårt att tro att man "glömmer".

Svar på tråden mammaledig och inte bjuden på personalfest !