• nenne31

Helt sjukt förlossningsrädd...

Ja som rubriken låter så e jag det...och jag väntar mitt tredje barn!!!
    Är nu i vecka 29 + och blir mer och mer rädd för vecka nu när det närmar sej....
    Har två vaginala spontant stratade förlossningar bakom mej,och det ahr inte varit något konstigt med dom....
    Men med min son som blir 6 i februari gick det rätt fort...(5 timamr på förlossningen)...och var fullt öppen efter tre timmar.....det gick lixom i ett...jag ahn ej vila emellan och tog ingen ebdövning alls eftersom jag ville inte ha något först o senva det för sent....för lustgas el petidin ville jag absolut inte ha....
    efter min pojke sa jag aldrig mer utan bedövning...men nu e jag där igen...jag evt inte vilken bedövning jag vill ha...och jag e rädd för typ allt...att epiduralen ska bli fel...om jag tar lustgas att jag blir helt väck och spyr...mm
    Denna gången lider jag oxå av panikångest vilket gör det hela ännu värre...då man e ännu räddare...
    Nu ahr jag ahft en skit jobbig graviditet..och hopaps på att få igångsättning ett par veckor inann det e dax....(får besked nästa vecka)
    Men snälla som får en att slappna av och ta det lugnt och orka??
    Gravid tredje barnet v 29
  • Svar på tråden Helt sjukt förlossningsrädd...
  • nenne31
    skulle stå om någon ahr tips på bra bedövning som får en att slappna av och må bra och kunna koncentrera sej....
  • nenne31
    Ja det glömde jag skriva....jag av helt säker på att jag skulle ha snitt denna gången pga rädslan...men jag vill ABSOLUT inte ha snitt...
  • nenne31
    Tack för era råd....jag ahr gjort en egen förlossningsplan som min Bm har lsät och tyckt va bra....jag ska prata mer med henne om förlossningsrädlsan har vi bestämt...jag vill oxå ha en planerad igångsättning pga annat oxå...och ska träfaf läkare nästa vecka...
    Gravid tredje barnet v 29
  • nenne31
    Jag vill bara ha min man med denna gången...jag ahr haft även min mamma och syster emd de andra gångerna....psykopryfolax har jag funderat på..atck för era svar...
  • nenne31
    Tack igen....för era svar...
Svar på tråden Helt sjukt förlossningsrädd...