• suba

svag + men det ses ingenting i livmodern

Hej,

Gjorde ÄD och insättning på AVA-Riga 1/10.
    På 12:e dag var graviditetstest negativt (-) vilket var väldigt tidigt gjort för att se något resultat enligt sjuksköterskan.
    På 15:e dag fick jag blödning som varade 5 dagar, sporadiskt med röd färg och mörkbrun flytning. Liknade upp till 50% som en riktig mens men det var förtidigt om vi pratar om min menscirkel.
    Idag på 24:e dag gjorde jag grav test (urin) hos min gynekolog och det blev SVAGT POSITIVT (via urin) men det sågs inte någonting i min livmoder med ultraljud.

Eftersom jag har förväntat mig ett klart negativt resultat hamnade jag i chocktillstånd vilket gjorde att jag glömde fråga om graviditetstest via blod.

Så jag fortsätter med medicinen till måndag då jag ska göra ett nytt grav test. Jag hoppas innerligen på det bästa.

Gissar att jag har förhöjda hormonvärden efter MF jag fick i samband med blödningen MEN ändå hoppas jag på en bekräftelse av den svaga +, förstås.

Har ni haft eller fått en sådan erfarenhet?
    Vad ska jag vända mig till nu?

Kramisar!

• Svar på tråden svag + men det ses ingenting i livmodern
  • skugga1

vill bara säga lycka till, håller tummarna för att det verkligen är +

• Sleepingbeuty

Jo jag har haft ett tidigt missfall och HCG:et släpade efter både i urinen och på HCG:et.Fick ett svagt plus och sen inget på skärmen. Tycker du ska ta ett HCG samt et nytt VUL.För att vara säker. Vi får hoppas på plus trots allt!!!

• Future

Jag håller tummarna för er! Jag hade ett tidigt missfall, men i mitt fall så blev det negativt på stickan väldigt snabbt, dvs hcg hade försvunnit ur urinet. Men det är ju som SleepingBeauty säger att hcg kan ju ge utslag även efter ett missfall. Men jag hoppas verkligen att det inte är fallet utan att det blir positivt!

• Fiaflopp

Håller allt jag har för att det verkligen är ett litet pyre kvar!!

• suba

Jag hoppas verkligen att mirakel inträffar.
    Tackar för era önskningar och hörs. Kramar

• Tagetes66

Min erfarenhet är att hcg tyvärr inte är ett tillförlitligt värde vad gäller graviditetens framskridande. Vid min påbörjade graviditet i våras togs hcg regelbundet de första veckorna fram till UL. Hcg steg som det skulle men trots det hade inte fostret utvecklat sig normalt vid UL vecka 7-8.
    Jag hade haft någon sporadisk blödning så jag var lite förberedd ändå.

• Sleepingbeuty

HCG.et släpar alltid efter.Även efter en skrapning efter missfall så har man kvar HCG i kroppen i flera dagar,.

Svar på tråden svag + men det ses ingenting i livmodern