Inlägg från: Moparwoman |Visa alla inlägg
  • Moparwoman

Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?

Hej! Känner precis samma sak dvs ingenting!

Har iofs gjort ett VUl som visade ett litet foster men känner absolut ingenting!
    Tidigt kände jag lite illamående samt ville äta viss mat mer än annan. Men även det är borta!

Sitter här och och verkligen letar symptom men.. nada!!

• Moparwoman

Jag gjorde VUL i v 8 eftersom vi gjort IVF.
    Tycker också att man är extra nojjig eftersom man vet att det tagit så lång tid att bli gravid.
    Detta var tredje och sista försöket på CA och det kostade oss ca 60.000:-. Det gör väl också att men verkligen, verkligen, verkligen vill att barnet ska klara sig! Nu ska man ju inte prata pengar mot männsikovärde men ändå! Det ligger ändå i bakhuvudet och pyr..
    Vet inte om jag orkar gå igenom allt en gång till.

Har ju en son på 2,5 och när jag väntade honom hade jag alla symptom och det var så härligt att hela tiden få bekräftelsen på att vara gravid.

• Moparwoman

Man såg inte så preciserat som man ville men det var ett litet knyte på ca 17 mm med ett litet risgryn till hjärta som tickande.
    Man fick en uppfattning om att den liksom åkte runt lite därinne..

• Moparwoman

Hörde prescis statistik att om man sett hjärtat slå så minskar % chansen för MF från 20% till 5%. Hoppas verkligen att det stämmer!

• Moparwoman

Man såg inte så preciserat som man ville men det var ett litet knyte på ca 17 mm med ett litet risgryn till hjärta som tickande.
    Man fick en uppfattning om att den liksom åkte runt lite därinne..

Läkaren visade vad som var gulkropp och vad som var huvud/kropp. Men had han inte visat hade det varit svårt att se.

• Moparwoman

Det är nog lite individuellt för olika MVC men kan du inte göra ett privat? Brukar inte kosta mer än 400:- kan ju vara skönt att lugna sig lite!

Svar på tråden Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?