• Djouhanna

Vill inte..

Har på senaste tiden blivit förskräckligt rädd för att föda vaginalt! Är rädd för att jag ska få ett stort barn,och att de har beräknat hans vikt fel eller så..
    Har diabetes typ 2 och babyn riskerar att bli stor.
    Ska på tillväxtultraljud när jag är i v.37,och då samtidigt så ska vi planera förlossningen.. Vill absolut inte bli igångsatt,då jag hört en hel del hemskheter om detta. Vi har också fått stora barn i släkten. Min bror vägde 5700 g när han föddes. Vill absolut inte vara med om något sånt! Vi har också doliga erfarenheter av att läkarna "missberäknat" babyns vikt. De har tillochmed haft en hel kg fel med min systers barn !

Undrar om jag kan få snitt pga dessa orsaker?
    Är förstföderska så jag har ju inte nån erfarenhet av förlossning.
    Min rädsla överskuggar lyckan att vi ska få en bebis så att säga.

• Svar på tråden Vill inte..
  • korven72

Oj, det är lite konstigt att du är i vecka 37 och känner denna starka oro. Har inte du och din BM pratat om detta så du i lugn och ro kunnat förbereda dig pyskiskt?

• Xgirl83

Ett tips som kanske kan hjälpa dig är att förbereda dig såpass så att du känner att du kan underlätta och påverka din förlossning. Beställ kanske t ex bok och/eller DVD på www.profylaxgruppen.com (sidan verkar dock ligga nere just nu) och öva lite andning varje dag (få gärna med dig sambon också eftersom han ju ska "coacha" dig under förlossningen). Om inte andning är något för dig så innehåller deras bok ändå ganska mycket om mental förberedelse inför förlossningen. Det GÅR att förbereda sig och påverka.

Ett tips om du tycker deras grejer är dyra är att mycket finns att köpa billigt på Tradera.

Hoppas det löser sig, lycka till!!

• Djouhanna

svart tulpan skrev 2007-10-22 16:17:16 följande:

Oj, det är lite konstigt att du är i vecka 37 och känner denna starka oro. Har inte du och din BM pratat om detta så du i lugn och ro kunnat förbereda dig pyskiskt?
    Är i v.32. Men skall på utredning när jag är i v.37.. Har inte talat med någon om detta,för att det här i Finland räknas som att en vaginal förlossning är självklar och att man bara ska "ta det som det kommer". Har nog sagt att jag är rädd,men jag tror inte att min rådgivare förstår riktigt HUR rädd jag är.
  • Djouhanna
    Xgirl83 skrev 2007-10-22 16:22:11 följande:
    Ett tips som kanske kan hjälpa dig är att förbereda dig såpass så att du känner att du kan underlätta och påverka din förlossning. Beställ kanske t ex bok och/eller DVD på www.profylaxgruppen.com (sidan verkar dock ligga nere just nu) och öva lite andning varje dag (få gärna med dig sambon också eftersom han ju ska "coacha" dig under förlossningen). Om inte andning är något för dig så innehåller deras bok ändå ganska mycket om mental förberedelse inför förlossningen. Det GÅR att förbereda sig och påverka.Ett tips om du tycker deras grejer är dyra är att mycket finns att köpa billigt på Tradera.Hoppas det löser sig, lycka till!!
    Tack för tipset
  • Djouhanna

Annars,någon som vet hur dom oftast förlöser en diabetiker? Igångsättning,snitt eller?

• Millis1981

Blev igångsatt alla gångerna, läs i min blogg.

Svar på tråden Vill inte..