Snälla hjälp mig!
Hej,
Ja, inte nog med att det inte blir den önskade graviditeten utan dessutom har du fått övervikt att slåss emot. Jag kan presentera ett litet enkelt recept, om du gillar kyckling. Antingen köper du frysta kycklingben eller kycklinglår, lägger de i ugnsfast form, häller på en burk med, cocosmjölk, om du inte gillar kokosmjölk tar du en burk ananas och häller spat över och skär ananasringarna i små bitar. Sedan finns det en, i mitt tycke väldigt god chilisås och det är den thailändska på flaska. Det skvätter du ut över kycklingen sådär en 6-8 matskedar. Ingen salt! Jag saltar aldrig mat, har aldrig gjort, så det kan bli svårt att låta bli men försök i såfall med lite salt.
I ugnen ska detta stå 175 -180 grader, otinat en timma + 35-45 minuter, tinat c:a 50 minuter. Ös gärna kycklingen under tiden. När det är klart MÅSTE du ta bort skinnet, där sitter alldeles för mycket onödigt.
Till kycklingen kan du servera grönsallad, eller bara äta kycklingen som den är. Med kycklingfiléer kan du göra likadant och då antingen koka upp en buljongtärning och hälla spat över dem eller Cocosmjölk. Men det förutsätter att du gillar kokosmjölk.
Har du möjlighet att gå en promenad varje dag, gör det! Jag gick ner 14 kilo på att promenera, i rask takt, INTE SPRINGA; INTE JOGGA, enbart gå raskt. Promenadens längd var c:a 2,5 km och i början tog den 45 minter idag c:a 25. Taskigt väder? Byt kläder!
Jag hoppas att du kan göra något av det här tipset. Om inte ställ gärna fler frågor till mig på min blogg. www.ramonafransson.se
Mvh
Ramona Fransson