Här samlas vi med lite för högt värde av prolaktin som vill bli gravida..
Hej! -95 upptäcktes det att jag hade förhöjt prolaktinvärde ca 104 och värdet skulle ligga omkring 10 o under! Jag fick genomgå datatomografi och läkaren gav mig pravidel 50 mg som jag skulle ta 3 tabletter/dag. men jag blev illamående, nästäppa och sömnig (biverkningar) och gick ner 3 kg på 3 dagar(brösten ) bl.a. tog nya prover och jag låg på ca 11 då. -98 togs nya prover men jag åt bara 2 tablett/ dag och värdet låg på 20 och nytt datatomografi togs. och synprov. Förra året togs nya prover och jag hade slarvat med medicinen nästan inte tagit den på grund av att jag inte tyckte om biverkningarna. (i ca 3 mån).Eftersom jag inte hade så höga värden( vet inte vad jag hade, låg på sjukhus av andra orsaker) Jag skulle prova ett år utan medicin och då skulle vi ta nya prover och då eventuellt magnetröntgen! Så nu har jag gjort det och nu har jag fått ett annat "värde" på provet! Jag hade bara något förhöjt 552/554 och det skulle ligga på 496 om jag inte hörde fel. Magnet röntgen visade att jag hade något som retade min hypofys men det är ofarligt och jag får testa en ny medicin som är bättre den heter CABASER 1 mg. o jag ska ta en halv tablett / vecka och nästa vecka ska jag ta nya prover få se om ja får höja dosen. Jag ska prova den i 2 år i så fall och sen nya prover för att se om "det" är borta! / Barnrik mor