Inlägg från: known as beautiful |Visa alla inlägg
  • known as beautiful

Här samlas vi med lite för högt värde av prolaktin som vill bli gravida..

Nu har vi kämpat länge med att bli gravid och våran utredning visa att jag hade ett lite för högt värde av prolaktin och det är troligtvis det som gör att jag inte blir gravid..Mitt värde var inte så pass högt att jag har symtom som utebliven mens, ingen ägglossning utan det är som det ska vara...Vore kul att prata med fler som är i samma sits..Jag ska göra magnetröntgen den 8:e November sen ska jag få medicinering!

• Svar på tråden Här samlas vi med lite för högt värde av prolaktin som vill bli gravida..
  • known as beautiful

jag känner av min ägglossning och har även tagit prover och gjort undersökning som visar att jag har ägglossning och min mens cykel är exakt 27 dagar varje månad såå JA..Mitt prolaktin är tydligen för högt men inte såå mycket men det räcker för att jag har svårt att bli gravid jag kan tydligen bli det men chansen e liten..

• known as beautiful

ja alltså hon sa att är det så att man har jätet mycket för högt prolaktinvärde såå har man ingen ägglossning och mensen är antingen oregelbunden eller såå dyker den sällan upp..men eftersom mitt värde bara var lite för högt så sa hon att det ändå räcker för det försvårar att bli gravid..

När kvinnor är gravid produceras prolaktin som gör att vi kvinnor inte kan bli gravid direkt när man fött ett barn så kvinnor som är gravid och precis fått barn har jätte högt prolaktin värde just för att dom inte ska kunna bli gravida direkt efter..

• known as beautiful

jaa man har det ju efter förlossningen med ja för att kunna amma..både min bm och läkare har förklarat för mig sen har jag läst här på nätet oxå..joo precis men eftersom mitt inte var jätte högt såå strular inte min ägglossning utan då måste det vara högre mitt låg bara lite över..

brokenheart87 skrev 2007-10-20 23:59:14 följande:
    hög prolaktin har man ju efter förlossning för att kunna amma, om du söker på internet det står att prolaktin påverkar fertilitet genom o strula med ÄL o på det viset blir man inte gravid. Kolla up det med läkaren igen... nån mer som har nåt o lägga till???
  • known as beautiful

jag ska få medicinering efter jag gjort röntgen som jag ska äöta i 3 månader för att det ska sjunka såå hoppas nu det går bra

Svar på tråden Här samlas vi med lite för högt värde av prolaktin som vill bli gravida..