• Elias05 o Ebba08

Utredningen var en flopp..... Läs!!

Vi fick vårt tredje spontana tidiga missfall 5 okt. Det var tredje missfallet på 12 månader, och allt känns bara hopplöst. Jag som tidigare inte varit i kontakt med kk, eller gyn vid dom två tidigare mf tillfällena, ringde nu för att jag kände att tredje gången gilt, nu är det inte längre bara otur.... Och visst, vi fick en tid (idag)

Besöket var en flopp..
    Läkaren vi mötte hade ingen aning om varför vi var där.
    Han trodde inte på att jag hade haft 3 missfall på så kort tid. Och dessutom trodde han öht inte på att jag varit gravid öht, utan att gravtestet givit mig ett falskt plus!!!!!! what????
    Jag blev så förbannad, så jag sa åt honom att vi kommer att söka den hjälp vi behöver hos en annan (privat) gynläkare som finns i vår kommun... Han förstod då att vi menade allvar. Och då skickade han iväg oss för att ta ett kromosomanalys... sen fick vi gå hem igen... utan någon förklaring, inga råd, inget Vul ens för att se om det förra har blött ut.... Nä... Jag skiter fan i det här.... är det såhär man ska bli bemött, när man mår jävligt dåligt över att vi inte får behålla våra barn...då får det vara!!!!!!

Vad gör man vanligtvis under en utredning??? snälla, svara!! blir knäpp...

• Svar på tråden Utredningen var en flopp..... Läs!!
  • majsalotta

Det låter fruktansvärt! Hur dåligt bemött kan man bli!? Jag har precis lämnat mina första prover i en missfallsutredning, men är inte så kunnig på området. Tipsar dom om en tråd med många kunniga: Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 4

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html

Där kan du säkert få svar på dina frågor!

• Tipptapp

Nej fy vilket dåligt bemötande! Tror de verkligen att man skulle hitta på något så hemskt!!?? Har själv genomgått 3 tidiga mf under loppet av 1 ½ år ( 2 gånger efter IVF) och måste säga att bemötandet varierar väldigt mycket beroende på läkare. Efter att ha fått olika besked från olika läkare går vi nu i alla fall igenom en utredning. Hittills har vi fått lämna prover om bl.a. min benägenhet att bilda blodproppar (trombosutredning), någon form av immunprover samt kromosomtester (för både mig och min make). Allt detta kan de tydligen se i blodprover. Vet dock inte om detta är de tester som man brukar göra eller om det varierar från fall till fall. Hur som helst hoppas jag att de inte ska hitta något fel hos varken er eller oss!

• gravity

Verkligen ett konstigt och svårbegripligt bemötande! Jag har gjort utredning för upprepade missfall och då fick jag göra följande test:
    S-TNF-alfa, P-Lupus antikoagulans, P-Anti faktor Xa, P-Protein S (fritt), P-Protein C (enz), DNA-FaktorV, DNA-FaktorII, RF, RF (IgA), ANA (IgG), Fosfolipider-ak, Lymfocytprofil; T-B-NK, samt (helt vanliga) B12, Folat , homocystein och CRP.

Det visade sig att jag har ett högt TNF-alfa värde som gör att kroppens immunförsvar aktiveras av implantation och tidig graviditet så att blodproppar bildas. Detta behandlas med blodförtunnande (Trombyl) som jag nu har fått utskrivet.

Lycka till!

Svar på tråden Utredningen var en flopp..... Läs!!