• Kattöga

Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning

Hoppas det går bra för crex nu idag... (kan knappt skriva på tangentbordet eftersom jag håller tummarna! )

Jag ska träffa spec-MVC-läkaren idag och prata klippning av cerklage och ev. igångsättning. Vi har inte pratat igångsättning tidigare, så jag vet inte hur han ställer sig till det. Usch, det känns väldigt nervöst...

• Kattöga
    Kaxmaja skrev 2007-11-21 12:14:01 följande:
    hoppas de går bra gumman. Ska hålla tummarna før dig oxå
    Tack för tumhållningen, känns som jag behöver det.
  • Kattöga

crex:
    Vilken busunge!
    Ja, det var ju riktigt otippat att det var det som skulle få din igångsättning att bli uppskjuten!

Jag tycker du är så strong som redan lyckas ladda om. Go girl!
    Passa på att softa nu, du har gjort ett superjobb idag.
    Jag blir så glad att höra att det känslomässigt gick bra, nu har du verkligen gjort ett genrep inför förlossningen - och du blev inte rädd. Det är STORT.

Jag var till läkaren idag, och nu har jag fått ett datum bokat för när de ska klippa cerklaget: 5/12. Då är jag i v. 37+4.
    Det känns bra, det känns jätteläskigt och det känns helt obegripligt att det är dags så snart. Typ blandade känslor!

Läkaren säger att han tror att bebisen kommer att komma samma dag, men han hade så brådis idag att jag hann inte klämma ur honom om han säger det bara för att lugna mig (jag vill sååå väldigt gärna vara inne på FL när det drar igång) eller om det ligger något fakta bakom. Typiskt...

• Kattöga

DrottGirl:
    Hur har det gått på inskrivningen idag?
    Hoppas det kändes bra!
    Oj, vad spännande att det snart är dax.
    Ja, visst känns det obegripligt att ha ett fast datum när man får bebisen. Även om jag inte _vet_ att det blir så för mig när man tar cerklaget, så är det ändå en viss känsla att ha ett spikat datum när det ska hända saker.
    Förstår att 38+2 känns bra. För bebisens skull hade jag velat gå 38 hela veckor innan de tar cerklaget, men så gör man sällan med cerklage för mammans skull.

Fru U:
    Lycka till på måndag!
    Jag tror det är superbra att ha informationen skriftligt, som du har gjort.

apan:
    När har du BF?

crex:
    Ja, det känns jättebra att ha fått ett datum. Hoppas bebisen är väl införstådd med det också, får ta ett allvarligt samtal med den! Tanken att be om hjälp med att få igång förlossningen ifall den inte kommer igång har ju slagit mig, tog upp det lite med läkaren igår. Men han vill inte diskutera "what if"s, han tycker vi fokuserar på nuet och tar problemen om de kommer.
    Ta problemen när/om de kommer?? Que?? Vad pratar han om, så gör man väl inte? (Kontrollmänniska, jag?)
    Allvarligt talat försöker jag intala mig att det kanske är en rätt bra strategi.
    Du får ha ett allvarligt samtal med din bebis också, så att den kryper neråt igen till på måndag.

Krickeline:
    Nu är det iallafall inte hopplöst långt kvar till din tid till Aurora, det är ju bra.
    Förstår att att surrar av frågor i huvudet, jag känner igen den fasen, det är jobbigt... Hoppas du kan få bra svar från Aurora-BM/läkare så att du kan fatta beslut lättare. *kram*

• Kattöga

DrottGirl:
    Vad kul att det kändes bra! Glad för din skull!
    Det lät riktigt proffsigt, upplägget.
    Skööönt att få eget rum.

Min man är förresten på DS på föräldraföreläsning själv just nu! Jag har så otroligt mycket sammandragningar + att det trycker på ordentligt och drar i cerklaget, så jag ger mig inte längre ut på utflykter som innebär att jag måste gå en bit alt. tar flera timmar (har lärt mig att det straffar sig).
    Å andra sidan hade man ju varit på rätt ställe iallafall om det drog igång!

Jag visste inte att det var besöksförbud på DS nu, bra att veta. Det gäller väl samma sak om två veckor, gissningsvis - när det förhoppningsvis är min tur. *håller tummarna!*
    Måste förbereda sonen på det, för han har sett fram emot att få komma och hälsa på på BB. (Jag kommer förmodligen inte att vara på hotell-BB den här gången, har en hel del tråkiga erfarenheter av det från förra gången så jag undviker det helst.)

• Kattöga

crex:
    Oj, då!
    Det kanske betyder att det är något på gång, alltså att bebisen kommit ner igen och så. *håller tummarna*

Hur känns det idag då, dagen före??

• Kattöga

I morgon är det stora tumhållardagen:

crex:
    Ett STORT lycka till imorgon!
    Hoppas verkligen att du får OK för igångsättningen, och att det går bra och känns bra. Tänk att du kanske får snusa bebis imorgon! *kramar om*

DrottGirl:
    Och du ska ju snittas imorgon, och får (i princip) garanterat snusa bebis! Hoppas allt går jättebra och att ni mår bra efteråt! *stor kram*

Jag har börjat få sådana konstiga drömmar om förlossningen... Inatt drömde jag att bebisen byttes bort på FL och vi kom hem med en bebis som inte var vår, och som dessutom (till min stora chock) visade sig kunna både prata - och gå! Jag försökte verkligen påpeka för min man att det var något som var fel, men han viftade bort mig och tyckte det verkade helt normalt. Knepigt...

• Kattöga

crex:
    Nämen, blev du hemskickad igen? Förstår om det känns som *suuuck* nu.
    Knepigt med olika läkare som gör olika bedömningar, i förra veckan tyckte väl läkaren att det skulle varit ok om det bara berott på tappen?
    Hur kändes det att få en hinnsvepning, förresten? Har du fått mer sd efter det?

Så det blir hinnsprängning i morgon, känns det bra att ha fått löfte om att då händer det något på riktigt? (Är det ett Löfte eller ett "löfte" du fått, förresten, alltså en bedömningsfråga igen?)

Fru U:
    Hoppas det känns bra på s-mvc idag!

• Kattöga

crex:
    Vad skönt då, att ha fått ett definitivt datum. Grattis!!

Ja, det vore ju underbart att få magsjuka mitt i alltihopa!
    Äntligen!

Vi verkar vara immuna mot vinterkräksjukan i familjen - eller så har vi haft magisk tur i decennier?
    Men jag har förkylnings/influensaskräck istället, varenda gång mannen och sonen kommit hem och snorat i höst (5-6 omgångar har vi haft redan...) har jag varit återhållsam med pussar och tvättat händerna NOGA och OFTA. Vill INTE bli helförkyld, sover risigt som det är ändå...
    Men jag har inte blivit förkyld en enda gång! Och jag brukar åka på ALLT. Så antingen har jag fått ett immunförsvar av stål under gravven, eller så är det direktörssjuka.
    Då kan man fråga sig vad som väntar när spänningen släpper. Yippii...

• Kattöga

crex:
    Tre förkylningar på raken var ju ingen hit, stackare.
    Tur i oturen att inte dottern varit dålig också, det är faktiskt pest att sköta om sjuka barn när man själv mår så dåligt att man bara vill dööö.
    Hoppas ni klarar er undan baciller!

Nyfiken: vet du om det blir en son eller dotter imorgon??

Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning