DrottGirl:
Hur har det gått på inskrivningen idag?
Hoppas det kändes bra!
Oj, vad spännande att det snart är dax.
Ja, visst känns det obegripligt att ha ett fast datum när man får bebisen. Även om jag inte _vet_ att det blir så för mig när man tar cerklaget, så är det ändå en viss känsla att ha ett spikat datum när det ska hända saker.
Förstår att 38+2 känns bra. För bebisens skull hade jag velat gå 38 hela veckor innan de tar cerklaget, men så gör man sällan med cerklage för mammans skull.
Fru U:
Lycka till på måndag!
Jag tror det är superbra att ha informationen skriftligt, som du har gjort.
apan:
När har du BF?
crex:
Ja, det känns jättebra att ha fått ett datum. Hoppas bebisen är väl införstådd med det också, får ta ett allvarligt samtal med den!
Tanken att be om hjälp med att få igång förlossningen ifall den inte kommer igång har ju slagit mig, tog upp det lite med läkaren igår. Men han vill inte diskutera "what if"s, han tycker vi fokuserar på nuet och tar problemen om de kommer.
Ta problemen när/om de kommer?? Que?? Vad pratar han om, så gör man väl inte?
(Kontrollmänniska, jag?)
Allvarligt talat försöker jag intala mig att det kanske är en rätt bra strategi.
Du får ha ett allvarligt samtal med din bebis också, så att den kryper neråt igen till på måndag.
Krickeline:
Nu är det iallafall inte hopplöst långt kvar till din tid till Aurora, det är ju bra.
Förstår att att surrar av frågor i huvudet, jag känner igen den fasen, det är jobbigt... Hoppas du kan få bra svar från Aurora-BM/läkare så att du kan fatta beslut lättare. *kram*