• Kaxmaja

Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning

pulmones skrev 2007-11-07 13:49:55 följande:
    .........ibland vore det lättare om någon kunde bestämma över än!, att ha valmöjligheter är inte alltid så kul
    Jag hade ju en liten dröm när vi kom på rutin UL de var att min miderkaka skulle ligga i vägen så att jag ej skulle kunna föda vaginalt. Men nej nej den låg så fint på riktig plats så. Nu har jag ett litet hopp om att grodan ej ska vända på sig. Allt för att slippa ta belutet själv
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    pulmones skrev 2007-11-07 13:52:43 följande:
    det låter ju sunt......OM du spricker från öra till öra kommer du ju vara lite putt på mig och jag kommer vara lite tvär om mitt barn dör......är du säker på det här nu?
    hmmmm kanske inte
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    pulmones skrev 2007-11-07 14:02:12 följande:
    våra bebisar ska inte komma emellan oss!ärligt, har du funderat på hur du vill göra?
    Jag gör inget annat än funderar. De finna fördelar och nackdelar med båda sätten.
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    pulmones skrev 2007-11-07 14:14:19 följande:
    haha...jag vet!! det är så hemskt att välja!jag har ingen aning om hur jag ska göra....inte den blekaste och alla jag frågar och ventilerar med säger" du får tänka ut något"
    Jag vet blää. Mitt nästa hopp e ju att grodan inte ska vända sig. Då väljer de ju åt mig.  Hmmm tur att jag går hos Gaia jordmor. Ska ta upp detta med henne nästa gång
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    pulmones skrev 2007-11-07 14:19:45 följande:
    .....men får DE välja så får du föda vaginalt.... detta jordeliv!!!
    Inte om grodan ligger åt fel håll eller e stooor
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    pulmones skrev 2007-11-07 14:22:44 följande:
    fast det kan du väl inte önska av BM?...eller man kanske kan beställa sånt i norge? *hoppas* ärligt, känner du SÅ så välj kejsarsnitt du!. OM du ångrar dig med nästa barn så kan du fortfarande föda vaginalt OM du vill!
    Här i Norge gör de inga vändningsförsök på bebisen. Så ligger den "fel" gör de en bedömning om man klarar de eller inte. Beroende på bäckenet.

Ja de lutar åt snitt för mig del. De är iallafall så de känns just nu. Men jag e så himla rädd för att få panik när jag ligger där helt förlamad.
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    pulmones skrev 2007-11-07 14:31:35 följande:
    Just DÅ händer det så mycket omkring att man inte tänker så mycket på det. Dessutom är man "bara" förlamad från brösten (under) och ner så man känner sig inte så förlamad.Kan man inte få lite lugnande innan op då?, bara lite....inte så man är borta men lite salongsberusad liksom?

Ligger man rakt på ryggen under ett kejsarsnitt?? för min jordmor pratade något om att ligga på sidan då man har en "släng" med bedøvning och sånt in i ryggen *ryser*

Du har gjort snitt eller hur?

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja

släng=slang

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    pulmones skrev 2007-11-07 14:39:28 följande:
    Vanligtvis får man spinal (bara en bedövning i ryggen, ingen slang kvar). Man får hjälp att lägga sig ner och sen väntar man in bedövningen. Ibland lutar man sängen lite för att tyngden inte ska ligga på kroppspulsådern, man kan bli lite yrslig då. Kanske finns andra orsaker också? men inget som jag känner tillMan kan kanske få slang i ryggen men då är det nog meningen att man ska fylla på bedövning eftersom, vet inte varför man gör det när snittet tar så kort tid.Efter bara några få minuter är bebisen ute och man tänker så mycket på den att man knappt bryr sig om vad de gör på andra sidan skynket
    oki. Ja de var de med att man ska fylla på bedøvning tror jag för hon sa att man hade en slang från ryggen upp till axeln.
    Hmmm jag tror de blir snitt. Lutar mer och mer åt de.
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    pulmones skrev 2007-11-07 14:46:47 följande:
    Ett planerat kejsarsnitt är så otroligt kontrollerat!, om det värsta händer så finns alla förutsättningar för att reparera skadan. HALLÅ, man ligger ju i händerna på en kirurg och barnet har nära tillgång till världens kanske bästa vård.Man får garanterat inga underligsskador och risken för afyxi hos fostret är minimal.

Ja de e så jag försöker tänka.

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning