Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning
Hujja! Det är jobbigt det här..
Sitter och försöker hitta en massa info och hellst av folk som varit/är i samma sitts som jag. Dvs livrädd för att föda detta barn!! På måndag får jag veta om jag fått tid till aurora, men det känns som att de inte kan göra något åt min skräck!
Det jag funderar nu över är mest det där att vi får så stora bejbisar i våran släkt.. Jag vägde ju inte mindre än 5270g när jag föddes, min syster (3 veckor tidigare med snitt) 4710g och min yngsta syster plockade de ut 4 veckor innan BF då vägde hon 3895g, min dotter vägde 3995g och det kändes att tryck ut!! Hon vägde lika mkt som våran julskinka det året! Så jag kallar alla bejbisar för skinkan när de ligger i magen..
Min dotters pappas sida hade de alla små barn vid födseln, då vägde den största 3100g.
Min nuvarande killes släkt får normalstora barn!! Shit om man slår ut en medelvikt på det! Då kommer det ju en koloss den här gången åxå!! *hjälp*
När jag väntade min dotter så sa jag åt BM att jag ville de skulle kolla på ett ungefär hur stor hon var, då beräknaded e henne till att var kring 3000g, lite underviktig sa de.. Pga av min rökning då. Oj, va fel de hade!! Nästan 1 kg!!! Så dem litar jag inte på...
Pust.. Hur fixar man sånt här då?!?!