Krickeline skrev 2007-11-23 19:26:46 följande:
[citat]Jag klassas som en mad högrisk-allergier och har HK-kod på AFVad betyder det?
Att jag har så pass grova allegier och så mycket allergier att vissa saker kan vara grymt skadliga för mig. Jag är allergisk mot pälsdjur, mögel, kvalster, pollen, fukt och damm.
Då menar jag inte att jag snorar lite om det kommer en hund i närheten av mej.
Min kille jobbar med att köra saker åt folk och har han stött på en hund i jobbet, kommer hem med arbetskläderna på så blir jag jättesjuk. Får utslag över hela kroppen, ögonen sväller igen och jag ser ingenting.
Jag kan inte bo i en lägenhet som det funnits djur i tidigare.
Vissa yrken kan jag inte ta. Jag kan inte jobba med datorer för det är för torr luft och damm runt dem, i butik träffar jag för mkt folk, lokalvårdare är inte ett lämpligt yrke heller. Därför har jag en handikapps kod på arbetsförmedlingen.(HK-kod)
När jag gick i skolan, låg-hög så kunde jag inte sitta i klassrummen i bland för då blev jag sjuk. En lärare på mellanstadiet fick duscha och byta kläder innan han hade lektion med oss, bara så jag kunde vara med. Gymnasiet var en mardröm och jag avbröt efter halva tiden. Försökte på nytt på folkhögskola men då visade det sig att det var mögel i skolan, så gissa vem som var tvungen att åka hem efter nån timme?!?!
Så, hoppas du förstod vad de menar med högrisk allergiker. Kan ju meddela att jag varit på akuten och lassarettet ett antal gånger pga allergierna samt stressen det innebär.