• MammaMu76

Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning

Hajomi; Hej hej

Hej
    Vill gärna vara med, även om många av er redan fått barn... Blev tipsad om denna tråd av Hajomi. Jag är livrädd för det som komma ska! Hade en mardröms förlossning med sonen för snart 3 år sedan. Och nu är jag gravid igen, längtan efter bebis blev för stor, är bara i v10+6 men var på inskrivning igår. Har samma BM som med sonen och hon kom ihåg min förlossning, hon hälsade på mig dagarna efter och såg hur matt jag var.. Så det räckte med att jag nämnde min rädsla så bokade hon direkt mig hos en aurora läkare, ska även få gå på vattengympa ledd av BM, med inriktning på avslappning och andning. Känner mig 100 gånger lättare efter samtalet igår. Ska träffa läkaren redan 20/12, sen är det han som skriver remiss till aurora gruppen, han ska kolla så att det inte finns medicinska hinder för vaginal förlossning, är om möjligt ännu mer rädd för snitt.....
    Ska nu sätta mig o läsa tråden..
    /Lina

Mamma till världens goaste Erik
  • MammaMu76

crex; tack o grattis. Jag grät oxå på inskrivningen, men nu efteråt känner jag mig lugn. Skönt att de tar min oro på allvar, och att det finns hjälp! Hoppas bara jag får träffa en bra läkare..

Drottgirl; grattis!

• MammaMu76

crex 19/6 så det är en hel evighet dit

• MammaMu76
    Krickeline skrev 2007-12-04 09:51:18 följande:
    Igår var jag på första Aurorabesöket, vilket dock visade sig att det inte var ett besök på Auroramottagningen utan jag fick träffa en förlossningsläkare på en annan avd istället. Tydligen börjar man så, trots att remissen gått till Aurora. Hon var iallafall jättebra och frågade om min förra förlossning och vi gick igenom min förlossningsjournal. Hon visade respekt för att jag sa att jag antagligen kommer vilja ha snitt, men tyckte ändå att jag skulle ha nytta av att prata med en AuroraBM några ggr fram till förlossningen. Hon sa att jag kan hålla båda möjligheterna öppna, få en preltid för snitt och samtidigt planera för en vaginal förlossning tillsammans med Aurora. Sedan är det jag som väljer i slutänden. Det känns i och försig bra men jag blir inte klokare av det. Låg halva natten och ältade de olika möjligheterna men kom inte fram till något. Fasen vad svårt det är.
    Vad skönt att ha valmöjligheten och inte bli styrd åt något håll!
  • MammaMu76

kattöga och apa; lycka till imorgon!!!

• MammaMu76
    MizzTez skrev 2007-12-05 00:07:29 följande:
    Nu sitter jag här och funderar igen...Nu kom tanken på om min förlossning startar vanligt, hur ska man då veta när det är dags att åka de där 12 milen till BB?!?!Blev igångsatt sist så då var man ju redan där när allt kom.. Hujja, vilka tankar som snurrar i skallen på mej!
    när vattnet går el du börjar få värkar så ring in direkt.  Om du känner dig osäker o inte vill vara hemma brukar man få komma in direkt! Jag hade tät telefon kontakt sist med BB från vattnet gick 05, in för kontroll 09, hem igen tills vi vara inne för gott vid 18
  • MammaMu76

Apa; hur går det? jag tycker verkligen att du ska ringa BB de kan ge stöd. Eller om du redan fått kontakt med en bvc sköterska. Lycka till och Kram

Världens goaste Erik ska bli storebror
  • MammaMu76

kattöga; Grattis!!!

Apa; glömde ju skriva Grattis, så grattis till tjejen!!

• MammaMu76

crex; det låter jätte otäckt! Krya på killen!!!

Idag ska jag in o träffa läkare ang remiss till aurora. Hoppas på att få höra hjärta alt UL för än har jag inte sett skymten av bebben i magen. Nervositeten börjar komma nu... Suck, det är på sjukhuset... Gillar det inte... Tur att maken ska med.... Undersökning ska göras oxå.... Ont i magen....

• MammaMu76
    taksi skrev 2007-12-20 16:58:02 följande:
    Tack vad ni är bra! Han fick komma hem igen strax före lunch idag och det rä skönt att veta att han är på bättringsvägen! MammaMU: hur gick det idag?
    Det gick jätte bra idag, träffade en manlig läkare som tog min rädsla på allvar. Jag sa att jag är annu mer rädd gör kejsarsnitt, så det är inget alternativ. Han gjorde en undersökning o jag fick se krabaten på UL!! Allt ser bra ut, så det finns inget medicinskt som hindrar en vanlig förlossning, jag ska få träffa BM o kurator. Han lät mig gråta o var noga med att skilja det medicinska från känslan, det är 2 olika saker. Medicinskt finns det inga hinder för en bra förlossning nu måste vi jobba för att känslorna inte ska sätta käppar i hjulet! Så skönt att bli tagen på allvar!!!
  • MammaMu76

Hej Hej
    Hoppas alla haft en god jul och ett gott nytt år!
    Nyss ringde kuratorn från auroragruppen, vi ska träffas 6/2 efter rutin UL o besök hos BM, började böla på telefon bara hon nämnde orden jobbig förlossning, phu, kommer nog bli många spillda tårar de kommande månaderna. Skönt att allt är på G, går in i v17 idag, snart halvvägs....

• MammaMu76
    HaJoMi skrev 2008-01-04 14:14:16 följande:
    MammaMu, förstår att det känns jobbigt, man blir liksom påmind Men samtidigt är det ju skönt att få sina tider så man har möjligheten att få bearbeta Du vet att jag håller tummarna!
    tack!! Det är konstigt, har tyckt att jag mått bra över jul o nyår o känt mig tillfreds med graviditet o förlossning, men när hon ringer väller allt fram.... Men det är väl tur att man kan koppla bort det emellan.
  • MammaMu76

Jag skrev inget förlossningsbrev alls första gången, något jag ångrar idag! Så denna gång ska det allt bli ett brev!

Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning