• sagabus

Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning

Kikar in i den här tråden då jag ska få ett planerat snitt på tisdag nästa vecka pg a förlossningsrädsla. Är glad över mitt snitt men också fruktansvärt nervös! Tänkte höra hur ni andra upplevde ert snitt som valde den vägen. Apan exempelvis..hur var ditt snitt? Är väl inte liiika rädd för snitt som för vaginal förlossning men nu när det närmar sig undrar jag ändå vad fasen jag gett mig in på. Har medicinskt skäl också för snittet (myom bl a) som gör att jag ändå i slutändan inte hade fött vaginalt antagligen.

Hur upplevde ni smärtan efter och under snitt? Mådde ni illa? Några tips?!

• sagabus

pulmones: Det lät skönt att höra. Jobbar som tandsköterska så tandläkaren är jag ju van vid Nä men skämt å sido..man har kanske blivit uppskrämd av allt man läst men det verkar ju vara så himla individuellt hur man mår och det är väl det som skrämmer mig att man inte vet. Har fått för mig att jag kommer bli jättepåverkad och ha superont. Är så himla smärtkänslig med så det kommer säkert stämma..

• sagabus

Tack för era positiva svar!! Känns skönt att höra! :)

HaJoMi skrev 2007-12-11 14:26:10 följande:
    milesdavis, jag blev ju snittad akut och tyckte det var tungt på ett sätt men just smärtmässigt gick det bara inte att begripa hur det kunde göra så LITE ont! Och jag har förbannat låg smärttröskel jag med Planerade snitt är det väldigt få vad det verkar som vare sig får komplikationer av eller mår dåligt efteråt och är det dessutom första gången du ska snittas så är det ju än lättare för kroppen. Lycka till!
  • sagabus

Tack crex! Usch vilket nervvrak man är då hehe. Tack för att du hejar på mig!!

• sagabus

pulmones: Nä ibland får man lite mer information än man behöver kanske när man surfar runt som gravid.

• sagabus

Apan: Tack för ditt svar!! Ja just nu så är man ju så jäkla fokuserad på själva snittet att man nästan glömmer hur livet efter ska bli. Vill helst inte heller ha morfin efter pg a rädsla för illamående men man får väl se hur ont man har kanske. De erbjuder visst typ diklofenak och alvedon efteråt så de kanske inte ens erbjuder morfin.

På vilket sätt tycker du att smärtan kändes efteråt? Var det en brännande känsla när du rörde dig eller var det liksom molande hela tiden? Hatar mensvärk (har olidlig mensvärk i vanliga fall) och det känns som jag inte vet vart jag ska ta vägen ibland. Är rädd för att det ska kännas så så att man bara ligger och vrider sig av smärta flera dygn...

Hur länge stannade du kvar på sjukhuset? Många frågor

• sagabus

Eftervärkarna, får man det just när man ammar eller är det hela tiden? Hur många veckor brukar de hålla i? Kanske ska packa ner min vetekudde till bb...

• sagabus

crex: ja en sån där tens kanske man ska försöka sig på att få låna...Nu hinner jag ju iof inte träffa bm nåt mer innan snittet men det kanske finns på bb (?)...annars får väl värmekudde räcka så länge om det inte blir alldeles för hemskt.

Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning