• herbst

Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning

titta rin i denna tråd har själv så dålig erfarenheter från vaginal förlossning  då  vår tös dog i  förlossningen pga att ctgmaskinen  tog min puls isället för henne så det märkte inte att hon tyckte det v ajobbigt

och nu står jag i kvalet snitt eller vaginalt ska ha bestämt mig till slutet av  nov.

hur känns det efteråt med snitt? samt jag e så nålrädd så  måste man ha snitt kan man inte skippa ryggmärgsbedövningen eller den känns inte  så mkt...

maja du finns i mitt hjärta vaka över ditt syskon i magen
  • herbst
    taksi skrev 2007-10-26 11:32:22 följande:
    herbst: fy vilken fruktansvärd upplevelse!  När man dessutom känner sig lite "extra säker" om dom bevakar en och sätter in all teknologi som finns! Jag har tänkt ofta på det, hur kunde dom veta att det var hennes puls och intem in dom fick in på slutet. Den var ju så otroligt låg? Sen kom jag på att hon hade ju en sån där skalpelektrod på huvudet istället för vanlig ctg-mätare. Har ingen erfarenhet av snitt, men det finns andra här som kan svara på dom frågorna.
    jo skalp elektråden tog oxå fel för  vår tös hade varit död 1,5 h drygt för hon kom ut o skalpen satte de en timme förre hon kom ut så det blev en chock för alla ingen visste att hon ahde  gått bort.
    jaghade dock e puls på 164 under hela tiden  och ctg maskinen  åkte på kontroll och visade att det fanns fel på den.

hur tänker du ang  snitt eller vag jag e så rädd för smärtan genom snitt o all efter skit typ vaginalt  va ju en underbar känsla får jag säga o häfftigt men vet ju inte om psyket klarar det en gång till när det gick som sist... så ni  får gärna  berätta mer om era snitt upplevelse  både före o efter förlossningen gör det så ont som alla säger??
  • herbst

hej nu har vi bestämt os för snitt denna gång bm o lkare tyckte oxå det va klokt!så kanske man  vågar föda igen på vanligt sätt nästa gång efter det vi gick igenom... för att föda vaginalt e så underbar känsla åste jag säga.

• herbst
    taksi skrev 2007-10-29 10:13:19 följande:
    herbst: vad skönt att du har kommit fram till ett beslut och att det är klart med läkaren också! Hoppas att det ska göra att du känner dig trygg med en vaginal förlossning nästa gång.
    jo det är ju inte själva förlossningen jag e  rädd för den  gick super bra men tanken på att få ut ett levande barn samt litar ju inte  på ctg maskinen alls så  jag tänkte  för min o gubbens skull att vitar snitt nu o lyckas och sen kanske man vågar lite  på tekniken igen om det kommer ett syskon till...
    men är än rädd för nålarna i ryggen o smärtan att inte kunna gå efter med det e smällar man får ta... man slipper ju risken att  spricka där nere för det låter itne så tilltalande =)
  • herbst
    taksi skrev 2007-10-29 10:21:06 följande:
    Förstår verkligen att du inte litar på tekniken den här gången! Ett snitt tar ju också bara ett par minuter, så då får du ju ett väldigt snabbt besked om hur bebisen mår. Jag tycker det är det mest fascinerande med snittet att mammorna rullas in med magarna i vädret och när dom väl börjar karva så tar det mindre än 5 minuter innan bebisen ligger på bröstet. Det kommer att gå bra med nålarna i ryggen! Smärta och att inte kunna gå efter förlossningen kan ju även drabba den som föder vaginalt, som för mig. En kompis uttryckte det så att det har ju fördelar och nackdelar med båda förlossningssätten, just med tanke på att hon slapp spricka i underlivet när det blev snitt.
    jo jag sprack inte heller man hade skit svårt för att gå samt kunde inte   kissa på dagar fick kater i en vecka sen  dröjde nog 4-5 dagar för jag vågade  göra behov... och jag minns första gången vi hade sex känndes ju megakonstigt o sånt slipper man  ju  med snitt *skratt* samt att barnet kommer ut snabbt..
  • herbst
    taksi skrev 2007-10-29 10:45:00 följande:
    Tyvärr får jag göra dig besviken och berätta att mina kompisar som snittats sagt att dom tyckt att det känns konstigt med sex även efter snitt. Sen har jag läst artiklar där det står att förändringar som uppstår i slidan under graviditet och amning är orsaken till detta. Fast det kan ju itne vara samma som när man är sydd och kanske att man kan slappna av mer och inte känna sig så nervös "första" gången.
    det e ju sant  tror ju inte man e lika nervös försa gången efter ett snitt som med vaginal födesel menmen den tiden  kommer väl nu vill man bara tiden ska  gå framåt i en raskande fart....
  • herbst
    taksi skrev 2007-10-29 12:35:23 följande:
    Håller med, nu får det baske mig gå väldigt fort!
    när ha  du bf?
  • herbst

här hos oss har vi  tillväxt ul  i v 28, 32 och 36 men aldrig så sent som i v 39

• herbst

rebecka vad känner du mest för om du ska följa ditt hjärta snitt eller vaginal förlossning? sen ska  du ju inte  tänka på vad som hände oss o andra men det e lättare sagt än gjort för läkarana sa till mig att  det som vi råkade ut för va 1 på tusen ungefär men ändå!

vad tycker och känner göran så där spontant,,,, har ni fått någon vikt uppskattning på turid om hon ligger normal runt 3,5 eller hon är ppnåt 4 kg bebisar för man  vill ju inte klämma ut allt för mkt *skratt*

• herbst

vet ni  från vilekn v  barn brukar klara sig utan för magen?

• herbst

ja  men  jag har drömt inatt så ehmska  drömar att moderkakan lossnar o att jag skulle få föda vilkendag som helst sjukt men men du vet drömmar...

har barn inte en chans att överleva från v 25 eller e jag ute o reser men som sagt det va bara en dröm

• herbst

kattöga beklagar sorgen

är oxå änglamamma till en tjeje som föddes v 41+1 hon dog i förlossningen.. men du är inte med i ängla tråden? kom in o kika där o få stöd av andra mkt härlig tråd.

hur känns denna grav nu om jag får fråga själv så e jag livrädd många kramar louise

• herbst
    Kattöga skrev 2007-11-01 11:34:09 följande:
    herbst skrev 2007-11-01 11:25:09 följande: Ledsen att du också förlorat barn.Har du någon länk till änglatråden?Känner också mig livrädd mest hela tiden, bara jag känner något onormalt blir jag helt nojig. Just nu är jag nog mest orolig för att mina sammandragningar har ändrat karaktär: bebisens huvud har sjunkit ner, så nu trycker det på neråt när jag får sammandragningar (och det har jag _ofta_). Känns som det är alldeles för tidigt att känna så i v. 32+4, men jag vet inte...
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m26197612.html

här är länken o du e så välkomen vännen skriv  in dig på bf listan om du vill som finns i tråden o alla tjejer är så goa där inne o stöttande o där får man skriva av sig om allting hoppas  vi ses där inne
    har du kollat upp sd med sjukhuset eller så? skriv i ängla tråden  kram
Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning