taksi skrev 2007-10-26 11:32:22 följande:
herbst: fy vilken fruktansvärd upplevelse! När man dessutom känner sig lite "extra säker" om dom bevakar en och sätter in all teknologi som finns! Jag har tänkt ofta på det, hur kunde dom veta att det var hennes puls och intem in dom fick in på slutet. Den var ju så otroligt låg? Sen kom jag på att hon hade ju en sån där skalpelektrod på huvudet istället för vanlig ctg-mätare. Har ingen erfarenhet av snitt, men det finns andra här som kan svara på dom frågorna.
jo skalp elektråden tog oxå fel för vår tös hade varit död 1,5 h drygt för hon kom ut o skalpen satte de en timme förre hon kom ut så det blev en chock för alla ingen visste att hon ahde gått bort.
jaghade dock e puls på 164 under hela tiden och ctg maskinen åkte på kontroll och visade att det fanns fel på den.
hur tänker du ang snitt eller vag jag e så rädd för smärtan genom snitt o all efter skit typ vaginalt va ju en underbar känsla får jag säga o häfftigt men vet ju inte om psyket klarar det en gång till när det gick som sist... så ni får gärna berätta mer om era snitt upplevelse både före o efter förlossningen gör det så ont som alla säger??