Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning
Fru U skrev 2007-10-23 23:15:43 följande:
Hur känns det med snitt? Känner man att de är där o rotar? Om man väljer sövning, hur knyter man då an till barnet? Kan man välja ryggbedövning men säga att om man tycker det är för hemskt att man vill att de ska söva en omedelbums? Nån som vet???Kan svara på en fråga HUR JAG upplevde snitt.Jag var ju givetvis "Rädd" för de visste ju inte hur de skulle vara har ALDRIG blivit opererad tidigare.. när vi kom in till operationssalne fick jag en ryggmärgsbedövning lokalbedövning.. å vipps så kände jag ingenting i nedre delen av kroppen..lite olustig känsla men inget jag brydde mig om.. de värsta var bara att VETA att de skulle skära i en och skulle man kännde e jag var ju vaken? Men de tog 5 minuter från bedövningen å att få skynket framför mig å så kände jag att de slet lite men ineg ont utan de var klart att de var där på magen.. å vipps skrek en liten bebis höggt.. åhh vilken Lycka.. sedan sket jag i allt annat .. de var klart med att de sytt ihop så fick jag min man och lille Gabriel komma upp till uppvaket där fick vi vara i ca 2 timmar tillsammans och efter de upp på bb.. de andra vet jag inte för jag ville vara där å höra när mitt barn kom.. Kram på dig/Åsa