Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning
Så har jag då äntligen varit på första amandasamtalet. BM tyckte jag kom något sent (v 29 imorgon) då hon anser att vi har en hel del att gå igenom. Skall dit redan på mån igen. Lika bra antar jag ifall bebisen tänker titta ut för tidigt (hotande förtidsbörd...). Vill definitift gå igenom förlossningen och skriva en plan. Skall också få besöka förlossn och gå igenom teknisk utrustning, medicinsk hjälp, samt praktiskt/teknisk hjälp för utdrivningsskedet. Maken skall bli inform om utdrivningsskedet för att kunna meddela mig utv. Har fått löfte om avstanningshjälp om det går för fort samt slippa bli igångsatt om jag inte vill. Vet inte hur jag känner för snitt el om jag accepterar sugklocka igen (sonen mådde riktigt dåligt pga två hårda varv av nanelsträng runt halsen, han fick avnavlas med bara huvudet ute). Lika bra att bearbeta det som måste så att man inte hamnar i paniklåsning...
Crex; Verkligen mycket som påminner mig om hur jag hade det sist utom själva förlossningen. Låg också sängliggande från v 28 pga hotande förtidsbörd. Var också chockad och tagen efter förlossningen. Var frånkopplad ett bra tag. Dock inte så allvarligt som dig. Jag hoppas du skall få en drömförlossning denna gg och famförallt att du skall vara pigg och "med" tiden efter med dina fina två barn. BM sa att man inte skall sörja missade stunder innan man orkar anknyta. Hon menade att det blir lika verkligt och viktigt när det än sker. Det viktiga är ju hur du känner för din flicka idag och jag är övertygad om att du älskar henne väldigt mycket. Moderskärlek är så översvällande när man hittar den och orkar visa den! Jobbigt nu bara ibland när jag oförtjänt morrar på lillkillen pga jag har ont av alla sd...Ta hand om dig och hoppas bebisen stannar en stund till (en i min jan tråd fick igår...samma datum som jag i stort sett, 1355 g och 40 cm-vill inte ha ännu! + långammare kan vara på g)