• Finesse

Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning

jag hoppas min bm ringer upp mig imorron så jag kan börja få sova på nätterna.. just nu är jag mest orolig för att jag inte vet vad jag vill.. vad som är bäst för mig.. det borde vara mer information om snitt för dom som vill veta och en val möjlighet för alla!

• Finesse
    HaJoMi skrev 2007-10-18 14:41:29 följande:
    Hittat hit. Hej på er alla igen! Finesse, jag har inte läst dina inlägg men förstått att du oroar dig för att föda med en whiplash? Min kompis hade samma problem och upplevde också att alla rekommenderades snitt medan hon inte alls fick erbjudande om snitt som möjlighet trots 50% nedsatt arbetskapacitet osv.Hon födde tillslut en ståtlig grabb vaginalt och det gick superduperbra! Alla tummar för bra alternativ och utgång för din del
    jo jag är rädd om min nacke men skulle det inte vara för den skulle jag nog ändå vara rädd för förlossningen.. har insett att vad som helst kan hända å man kan inte göra nånting åt det.. man tappar ju kontrollen helt å hållet!

jag är oxå rädd för att mitt barn kommer att vara stort.. skulle gärna vilja göra ett tillväxt ul men det lär jag ju inte få. Har ju inte nån riskgraviditet.. utan bara en ordentligt stor mage!
  • Finesse

crex: ska höra med bm på tisdag när jag ska dit.. ska även göra glukosbelastning så om det skulle visa nåt fel så borde jag ju få göra ett tillväxt ul tycker jag.

• Finesse

crex: jo man tycker ju det. Men här i umeå finns inte ens något privat gyn som man kan gå till så man får ett ul i v.18.. tycker att alla borde få tillväxt ul eller ett vanligt ul senare i skedet.. speciellt om man gått å varit orolig hela graviditeten..

Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning