Aurora
De ringde idag från Falu lasarett och gav mig en tid för Aurora-samtal. Nu sitter jag här och överväger att inte gå. Jag vill bara att alla ska förstå att jag är som person lite av en kontrollfreak, jag tycker om att veta vad som ska hända och ske. Jag vet inte vad som kommer att hända vid min förlossning och detta gör mig orolig. Men vem vet det första gången? Dessutom finns tankar där om att barnet mer eller mindre inte kommer att komma ut, det kommer att fastna, jag svimmar, det sitter där, det får syrebrist och får skador eller ännu värre. Det finns massa "konstiga" tankar som far i mitt huvud. ORO.
Sen är jag som person ooootroligt känslig. När jag pratar om min kommande förlossning blir jag ledsen och gråter. När Auroran ringde hände ju detta och hon verkade tro att jag är förskräckligt rädd och helt förkrossad, men så är inte fallet.
Jag kommer att åka dit och sitta där och gråta i de 60 minutrarna som samtalet är. Känner mig dessutom lite dum. Varför har det här blivit så förstoooorat?
Hur ska jag göra? Aurora eller EJ?