• Månsson

Erfarenhet av förlossning på HS efter animasamtal?

Undrar om någon kan berätta om sin förlossning på Huddinge, efter att ha gått på Animasamtal där? Vaginalt som snitt(planerat eller akut). Tar de större hänsyn till att man gått på Animasamtal? Finns det tex någon som krävt och fått igenom att få barnet direkt efter planerat snitt och (så fort det går efter akut) och inte ligga på uppvaket i timmar utan barnet?
    Har ni haft andra önskemål och hur har de hanterat de?

• Svar på tråden Erfarenhet av förlossning på HS efter animasamtal?
  • camomille

innan jag födde mitt andra barn så gick jag på samtal på hs. jag var livrädd för att föda igen eftersom min första förlossning hade varit jobbig.
    jag och animabm kom fram till att en planerad igångsättning med bra bedövning skulle vara det bästa för mig. nu kom iof min förlossning igång efter en svepning två dagar innan jag hade igångsättningstid så jag födde inte alls enligt planen som jag och bm satt ihop.
    när jag ringde på kvällen med värkar så sa hon först att det var fullt men jag bad henne att läsa min journal och att jag hade gått på samtal hos dem och då lyckades hon fixa fram ett rum till oss! så jag upplevde att jag fick lite "snällare" behandling pga samtalen.
    de behandlade mig verkligen som en prinsessa, de var otroligt lyhörda och alla var väl införstådda med mina önskemål (tex att jag ville föda upprätt, inte ha "överflödig" personal i rummet, samt att de informerade mig och min sambo hela tiden om vad som hände).
    så jag kan varmt rekomendera att du går på samtal där!

• Månsson

Åh vad skönt att höra din berättelse, att de verkligen tog hänsyn till din bakgrund och dina önskemål och speciellt att du fick toppenbemötande trots att de hade fullt upp!
    Tack!

• raskan

Jag gick på anima samtal på Hs, nu blev det lite fel för jag var livrädd för snitt å inte för att föda vaginalt kände att jag inte riktigt hade där att göra...
    Jag gjorde ett planerat snitt sövd. Å jag hade sagt till att jag ville även fast jag sov att dom skulle lägga barnet på mitt bröst när han va ute om bara för en liten stund så han fick känna doften av mig å det gjorde dom...

//Millan

• Månsson
    raskan skrev 2007-10-24 22:48:01 följande:
    Jag gick på anima samtal på Hs, nu blev det lite fel för jag var livrädd för snitt å inte för att föda vaginalt kände att jag inte riktigt hade där att göra...Jag gjorde ett planerat snitt sövd. Å jag hade sagt till att jag ville även fast jag sov att dom skulle lägga barnet på mitt bröst när han va ute om bara för en liten stund så han fick känna doften av mig å det gjorde dom...//Millan
    Det låter som att du fick fram vad du tyckte var viktigt och de tog hänsyn till det! Även om du sov så har du med dig den vetskapen att din son fick vara hos dig direkt och det förbättrade säkert hans anknytning till dig!
  • raskan
    Månsson skrev 2007-10-25 08:25:37 följande:
    Det låter som att du fick fram vad du tyckte var viktigt och de tog hänsyn till det! Även om du sov så har du med dig den vetskapen att din son fick vara hos dig direkt och det förbättrade säkert hans anknytning till dig!

Ja jag ville liksom att han skulle få känna doften av mig innan han gick till sin pappa så det va jätte bra

//Millan

snart mamma till 3
Svar på tråden Erfarenhet av förlossning på HS efter animasamtal?