• Hallbergskan

ledsen över barnlöshet

Är det någon mer än jag som känner mig emsammast i världen att inte bli gravid. Jag vet att det händer folk hela tiden och att jag absolut inte är ensam, men ändå känns det tugnt. Det värsta tycker jag är människor som inte förstår att detta är en sorg när man berättar för dom. Ofta kommer det bara en komentar om att barn får man alltid.
    Är det inte ok att sörja något som inte finns? Är det någon annan som känner som jag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 21:04:37:
    tack för allt stöd alla som skrivit! trodde inte att det kunde komma så många svar o att det finns många som känner som jag.

• Svar på tråden ledsen över barnlöshet
  • Hallbergskan

yasmin: förstår hur du tänker. Jag o min sambo har snart hållt på i två år o har inte gjort några behandlingar, men vi ska vänta till feb innan vi sätter igång. passar inte i livet just nu då vi båda bytt jobb o dessutom ska vi gifta oss i sommar, så vi kan få ngt annat att tänka på.

En gammal kompis ringde till mig förra veckan o berättade att hon var me barn efter ett ivf...har redan ett ivf barn. Klart att jag är jätteglad för hennes skull, men jag känner bara att jag inte kunde bry mig mindre....känner mig så hemsk men man kan väl inte göra ngt åt sina känslor...

Svar på tråden ledsen över barnlöshet