• Nericia

ledsen över barnlöshet

Nej ensam är du inte, här är en till som har svårigheter.

• Nericia
    Lilysmamma skrev 2007-10-16 20:30:38 följande:
    Jag känner verkligen igen mig. Idag sa en kompis till mig som är småbarnsmamma att aaaaalla har verkligen barn nu.Ehh, nej sa jag, inte jag. Började nästan gråta...
    åh sånt där är inte kul, men säkert så tänkte hon sig inte för.

jag och min kompis har pratat mycket om det där. för hon känner att hon inte vet riktigt vad hon kan säga, för hon vet inte hur jag ska ta det. men jag har sagt att jag vill att hon ska prata på som vanligt, medans jag måste få "hata" henne vissa dagar, å tycka att hon uttrycker sig klumpigt.

min kompis och jag skulle ha barn 2 veckor emellan, hon fick barn och jag fick ett utomkveds. så vi har haft det väldigt jobbigt.

ja det är inte lätt det här med barnlöshet, varför ska just jag vara en som inte blir gravid någon gång. för det känns ju som att man är ensamast i hela världen.

jag tänker ofta att tänk den dagen om man nu blir gravid, vilken lycka det kommer vara. jag kommer nog vara så glad att jag inte kan hålla det hemligt. (om man nu kommer bli gravid).

Vi har försökt i 2 år snart. har ett utomkveds bakom. fick ta bort en äggledare. väntar nu på att få göra ivf. måste ner lite i vikt först.
Svar på tråden ledsen över barnlöshet