Blir vårt bröllop en flopp?
Vi ska gifta oss till nyår och inbjudningarna har skickats ut och nu har jg så ont i magen. Över att folk inte ska komma. För att festen ska bli trist.
Mina föräldrar är "bonniga" och blyga, mamma säger att hon inte kommer att säga något och är rädd för att det ska bli mycket folk och högtidligt. Vilket det inte kommer bli för vi är inte såna varken jag eller min blivande man.
Min pappa är ingen talare och han har sagt att han inte kommer om han förväntas hålla tal.
Vilket jag fattar, jag känner ju honom. Jag vet att mina föräldrar inte kommer att säga något.
Mina svärföräldrar finns inte i livet.
Blir det ett konstigt bröllop om ingen håller tal? För ingen lär ju spontant hålla ett tal, för alla väntar ju isf att min pappa ska göra det först av alla.
Jag har sån skum och konstig relation till mina föräldrar, vi umgås och så, men vi är inte personliga eller säger personliga saker eller pratar med varandra eller visar känslor över huvudtaget. Det stör mig inte, men nu på ett bröllop blir det så tydligt? Jag är rädd att våra andra gäster kommer att tycka att det är en konstig fest.... :(