Inlägg från: Princesscake |Visa alla inlägg
  • Princesscake

"Förstöra sitt liv"

Är det bara jag som tycker att den termen är ganska konstig i samband med att skaffa barn tidigt?

Förstöra sitt liv tycker iallafall jag är när man blir heroinist, alkoholist eller liknande.

Jag känner en tjej vars föräldrar (båda två) var 17 år när dom fick henne, båda två har idag högt uppsatta positioner i sina yrken och dom har råd att åka utomlands och allt sådant och hon har definitivt inte haft någon dåligt uppväxt.

Bara för att man skaffar barn är väl inte livet över?
    Det betyder ju inte att man aldrig mer kan festa, eller ta ett glas vin med sina vänner, när barnet blir större kan man ju fixa barnvakt om man vill gå på någon fest.
    Studier går väl också att sköta med barn?

Vad vet jag, jag har ju inga barn i o fs, men jag tycker bara att det är en konstig sak att säga till en ung kvinna som vill behålla sitt barn, det är säkert skittufft, men å andra sidan är nästan ingenting här i livet lätt.

Eller vad tycker ni?

• Svar på tråden "Förstöra sitt liv"
  • Princesscake

Novus skrev 2007-10-12 13:11:15 följande:

Konstigt är det att andra bedömer det som att förstöra sitt liv. För mig skulle jag förstöra mitt liv om jag började med något missbruk, hamnade i våldsgäng osv. Inte att skaffa barn. Men vad har andra för rätt att bestämma vad som gör någon annans liv förstört? Visst, man har kanske inte samma förutsättningar för resor, arbete, pluggande eller vad man nu vill göra. Men å andra sidan får man ju något så fantastiskt som barn. Jag hade utbildning när jag skaffade barn. Men jag vill ändå läsa något annat nu. Jag hade precis fyllt 21 när vi fick första barnet. 22 när andra kom. Jag kan fortfarande göra mycket, även om det kanske måste till mer planering.Men den kärlek man får av sina barn, den går inte att varken beskriva eller ersätta.Provade en klänning igår och dottern (2½ år) kollade på mig och sa "Vad du är snygg" De är underbara de små!
    Haha :D gud så gulligt!

Jag håller med Smus, absolut ska man tänka över sitt beslut också.

Jag känner till och med folk, vars barn har förändrat deras liv på ett bra sätt, en ung mamma som var involverad med droger och så vidare, hade haft det svårt i sitt liv. När hon blev med barn så var det slut med det. Plötsligt fick hon något att leva för, som var SÅ mycket bättre än droger och allt sådant.
    En kille som var alkoholist och som tvärt slutade dricka när hans tjej blev gravid.

Naturligtvis ska man inte skaffa barn för att lösa sina problem, men ni förstår kanske vad jag menar :)
Svar på tråden "Förstöra sitt liv"