Efrafenheter av adoption från POLEN?
När ni redan vid BB fick veta att din dotter hade FAS, räknades det alltså inte som barn med särskilt behov då?? Eller hade ni accepterat barn med särskilda behov redan vid ansökan om adoption? /Hanna
När ni redan vid BB fick veta att din dotter hade FAS, räknades det alltså inte som barn med särskilt behov då?? Eller hade ni accepterat barn med särskilda behov redan vid ansökan om adoption? /Hanna
Okej! Hm... svår etisk fråga det där. Jag vet inte alls hur jag hade gjort i er situation, men förmodligen samma sak som ni! Det finns ju inga garantier för att ett barn blir utan problem även om det inte har FAS. Det som sker det sker och ert barn verkar ha det väldigt bra hos er i er fina familj. Så det var nog meningen att hon skulle bli er!
Eftersom vi också är intresserade av Polen, så ringde jag faktiskt till BFA i dag och frågade om det där med "problem". (FAS, liknande) Jag fick svaret att det är mycket lättare i dag att definiera en sådan skada vid mkt låg ålder. Precis det som någon skrev ovan. De sa därför att vi inte alls skulle räkna med mer "problem" med det landet än vid adoption från andra länder. Men det kanske diskussionen i den här tråden redan hade fastställt?! Vi är jätteintresserade av Polen nu. Och hur kan man bli annat när man ser Juno:s jättefina döttrar! Tack, juno för att du delade med dig av informationen. Tycker inte alls att du har "hängt ut" din dotter och henns problem. Bara förklarat på ett bra, rakt och enkelt sätt om ert liv och hur det ser ut i er situation!
Jo, har kikat på underverket Isabelle också!!!