• Xtina82

Nån som har förlossningsrädlsa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-09 11:05:22:
    Detta e mitt 2:a barn...men fan va nojjig jag e denna gången.
    Var hur lugn som helst med första, men tror att jag e rädd nu för att jag vet vad jag har att vänta mig, d vet man ju inte med d första barnet hihi

• Svar på tråden Nån som har förlossningsrädlsa??
  • Inbillaren

Jo då här är en till, får panik jag bara tänker på att föda till våren. Gjorde fruktansvärt ont med första.....

• Gumsan07

Ont kommer det att göra, så är det ju bara. Man måste helt enkelt försöka tänka positivt och inte fokusera på smärtan, den är ju ett led närmare din bebis. Själv väntar jag tredje barnet och är också lika nervös även om jag vet vad som väntar...men denna gång bara SKA jag ha positiva tankar. Jag dör ju inte, även om det stundvis känns så...Lycka till!

• bubbli

jag är livrädd...verkligen LIVrädd alltså...förra förlossningen fick jag vrålpanik och bara grät hysteriskt och hyperventilerade...det slutade med sugklocka och totalt kaos i förlossningsalen,jag vill inte föda vaginalt ever again!!!!!
    nästa förlossning blir med snitt,inte en chans att jag gör om det....och smärtan var det minsta problemet,det kan jag ta hundra gånger om...paniken var mitt största problem.

• Bellis77

Hej!
    Här är en till som är livrädd. Försöker förtränga men nä, jag kommer att göra allt för att få kejsarsnitt.

• Ella N

Jag är också rädd, men jag försöker tänka positiva tankar!! De är ju experter...

• enilorac

Önskar er lycka till med att få snitt ni som nu vill ha det.... Jag fick det med första och vill nog inte göra om det. Den otroliga smärtan efteråt var fruktansvärd men alla får ju inte så.
    Ska försöka våga vaginalt denna gången !

Kram C och C

• enilorac

Önskar er lycka till med att få snitt ni som nu vill ha det.... Jag fick det med första och vill nog inte göra om det. Den otroliga smärtan efteråt var fruktansvärd men alla får ju inte så.
    Ska försöka våga vaginalt denna gången !

Kram C och C

• Jannie

jag e med nerövs och lite rädd nu...
    var inte så här med först....

nu tänker jag tänk om jag dör eller barnet inte klara sig eller tänk om de inte e friskt när man har en frisk seninnan..

massa sjuka saker tänker jag...  

e de normalt då?????

• Xtina82

vi får helt enkelt försöka släppa rädslan o va starka kvinnor...för männen hade ju icke klarat d.hahahahaha

• Dream26

Jisses jag ska få min femte och är dörädd igen ha ha
    Varför hm ja smärtan är ju inte av denna värld ju..

Svar på tråden Nån som har förlossningsrädlsa??