• antitanten

Är det rätt eller fel att en 16-årig tjej är med en 25-årig kille ?

En tjej som är 16 år och som träffar en 25-årig kille, är det fel eller helt okej?
    Då menar jag träffar inkl. har sex.
    Skulle vara intressant att höra åsikter om det.
    Tjejen är ju sk "byxmyndig" men jag tycker själv att det är fel.

Vad skulle ni som förälder till den 16-åriga tjejen tycka, göra, säga  osv ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-15 00:59:44:
    Vad jag menade med tråden var tillfälliga förbindelser som egentligen bara handlar om sex o inget mer.

För många äldre killar/män är det nämligen en fjäder i hatten att ha varit med yngre tjejer som precis är byxmyndiga- och tyvärr för de unga tjejerna är det också en bedrift att kunna locka till sig äldre killar/män.
    En tragisk utveckling som inte alls har med äkta kärlek att göra. Det var det jag menade. Sedan finns det säkerligen de som träffats där åldersskillnaden är/varit påtagligt stor och/men att förhållandet ändå hållit i sig baserat på riktig kärlek o känslor, vilket ju är fantastiskt fint.
    I Stlm är det i alla fall ganska ovanligt med sådana förhållanden- där det håller.
  • Svar på tråden Är det rätt eller fel att en 16-årig tjej är med en 25-årig kille ?
  • Tudde

Varför är de fel? Jag tycker det är helt okej!

• Fru Humla

tycker det är okej...man får ju hoppas att de vet vad de sysslar med

• Bimbo Bitch

Det beror helt o hållet på hur dom är.
    Man kan ju inte jämnföra alla 16 åringar dom är ju olika mogne. Inte heller kan man jämnföra alla 25 åringar, även dom är ju olika mogna.
    Det är ju massor av saker som spelar roll, så att tillåta eller fördömma kan man ju inte göra rakt av.

• AJG

Är det en trevlig kille så, tycker ni ska lära känna honom.
    Jag var själv 15 år när jag blev tillsammans med min kille då han var 27 år, vi var tillsammans i 16 år.

• antitanten
    Fru Humla skrev 2007-10-05 01:04:20 följande:
    tycker det är okej...man får ju hoppas att de vet vad de sysslar med
    Det handlar tydligen om att tjejen " får hjälp med" att få alkohol och cigarretter också..... det finns tydligen inte så mkt känslor i relationen utan är mer en slags k-kompis.....
  • Liiah

Rätt tycker jag! sålänge ingen mår dåligt. men det har väl inte med åldern att göra :P

• antitanten

Tydligen så handlar det om att tjejen "får hjälp med " att skaffa alkohol och cigarretter också plus att det handlar om sk  k-kompisskap.

Även om tjejen är byxmyndig, så är hon ju minderårig i lagens namn.
    Dessutom inte myndig att vare sig röka eller dricka alkohol.

• Tudde
    antitanten skrev 2007-10-05 01:08:31 följande:
    Det handlar tydligen om att tjejen " får hjälp med" att få alkohol och cigarretter också..... det finns tydligen inte så mkt känslor i relationen utan är mer en slags k-kompis.....
    Det är ju oansvarigt av en kille på 25 år att bistå en 16åring med dessa saker. Finns det inga känslor alls så ser jag egentligen inget problem i deras ålder. Utan då finns ju problemet istället i handlingen med sprit och cig.. eller?
  • antitanten
    AJG skrev 2007-10-05 01:07:25 följande:
    Är det en trevlig kille så, tycker ni ska lära känna honom.Jag var själv 15 år när jag blev tillsammans med min kille då han var 27 år, vi var tillsammans i 16 år.
    Hon låter ingen vuxen träffa någon av sina "killar". I synnerhet inte dom som är äldre än sig själv.
  • antitanten
    Tudde skrev 2007-10-05 01:11:16 följande:
    Det är ju oansvarigt av en kille på 25 år att bistå en 16åring med dessa saker. Finns det inga känslor alls så ser jag egentligen inget problem i deras ålder. Utan då finns ju problemet istället i handlingen med sprit och cig.. eller?
    Killen borde ju veta vad som gäller, men å andra sidan har jag förstått att äldre killar " får en extra fjäder i hatten" om tjejerna är yngre än 18.
    Fördjävligt rent ut sagt. De unga tjejerna å andra sidan, ser upp till och tycker det är jättespännande att ha äldre killar.
Svar på tråden Är det rätt eller fel att en 16-årig tjej är med en 25-årig kille ?