• Gekko

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m23410465.html Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m24606619.html Samlad blogglista!
    familjeliv.se/Forum-11-240/m22566330.html Förra tråden
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-26 22:16:46:
    familjeliv.se/Forum-11-240/m26246379.html Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-05 20:56:31:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m26585666.html Den nya syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-13 19:01:45:
    Ny blogglistetråd, kul att det är så många www.familjeliv.se/Forum-5-155/m27745254.html

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    www.niperus.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-27 13:44:33:
    Adressen niperus.se ovan kommer att bytas ut mot hantverksmarknad.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-02 12:25:28:
    Nya tråden - orange färg:
    familjeliv.se/Forum-11-240/m28383863.html

• Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!
  • Cirrus
    Gummsan82 skrev 2007-12-31 13:49:42 följande:
    Har kommit på en kul idé. Såg en tjej som syr och säljer tampongfodral. Ser ut som små kuddvar typ. Hon visar dem på sin blogg och säljer dem i en affär i Stockholm. Funderar på att sy sånna och saluföra på tradera men är det olagligt? Kanske får ändra designen lite och ha lite detaljer på...Vågar man sig på detta?
    Jag har sytt tampongfodral som säljs i en lokal butik här i Östersund. Finns bild i min blogg.
  • Charleston

Sprätta, sprätta bort det gamla.
    Sy, sy in det nya året!!

Tänk vad fint vi alla har gjort under 2007. Fantastiska kreationer, hemlisar, och sybloggar. Vi har också skapat ett alldels eget tyg, tack vare JNYdesign! Fantastiskt! Må 2008 bli lika fantastiskt om inte än bättre!

Gott slut och
    Gott Nytt Sy- och Tyg-År 2008!

• Lallan
    angelofthedevil skrev 2008-01-01 01:40:59 följande:
    Vad är det bästa som ni har sytt?Har ni sytt ngt som ni inte klarar ej utan nu?
    Skulle säga min mei tai!

Gott Nytt År!
  • Gekko
    Charleston skrev 2008-01-01 00:23:52 följande:
    Sprätta, sprätta bort det gamla.Sy, sy in det nya året!!Tänk vad fint vi alla har gjort under 2007. Fantastiska kreationer, hemlisar, och sybloggar. Vi har också skapat ett alldels eget tyg, tack vare JNYdesign! Fantastiskt! Må 2008 bli lika fantastiskt om inte än bättre! Gott slut och Gott Nytt Sy- och Tyg-År 2008!
    Instämmer helt!
    Och vill passa på att tacka alla i den här tråden! Ni har inspirerat och hjälpt mig och gjort 2007 till ett fantastiskt och kreativt år! Gott nytt år!!!!

Ps: jag får en 2008-bebis! Än så länge har Mille hållit sig inne och lugn! Jag har till och med hunnit sy ett kanintygsalster, det kommer i bloggen under dagen!
  • morvern

God fortsättning allesammans! Känner på mig att 2008 blir ett bra tyg- och syår =)
    Siktar på att köpa en overlock innan detta år är slut..... Ska bara bevisa för min sambo att jag inte kommer sluta med syandet, om jag fortfarande syr i slutet av sommaren kan vi börja diskutera ny maskin, jippie!

Gekko; skönt att Mille var snäll o höll sig kvar lite längre.. Inte kul att fylla år på årets sista dag ju!

• Tyrvi

Förra årets bästa sömnad var nyaste MTn, mjukliften och gravid och amningskläder. Det blev tre nya amningströjor sista veckan och en nästan klar klänning... Bebis sover bra till min stora förvåning

• Villevalle

God fortsättning på er!

Den här tråden är så inspirerande och rolig och jag hoppas verkligen att 2008 blir ett lika fint syår som 2007 har varit

Gekko: Kul att bebisen höll sig lugn

• Gummsan82
    Cirrus skrev 2007-12-31 20:38:44 följande:
    Jag har sytt tampongfodral som säljs i en lokal butik här i Östersund. Finns bild i min blogg.
    Skulle jag våga sy och sälja liknande?
  • Lallan

Nyårsnöjet! Gjorde en provoverall innan jag syr av velouren. Hade ingen tillräckligt lång dragkedja men den fick duga.

Ni som sytt kragar förut hur gör ni när ni syr fast dom för att det ska bli snyggt? Blev inte helt nöjd med mitt sätt. Gjorde som i en köpesoverall men tyckte att det såg slarvigt ut.

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!