• zasata

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

denna affären har en gammal tant..
    vad har mg för hemsida? ligger det i gamlestan?

corax skrev 2007-10-10 22:18:36 följande:
    cassiopeia & zasata, jag har precis beställt lite tygprov och ställt några frågor till dem på MG-tyger, och det var ingen som sa nåt om att de skulle lägga ner eller ha utförsäljning, så man kan ju hoppas att det är nåt annat ställe.
  • zasata

okej, men då är det nog inte samma.
    denna ligger mitt emot pakeringen vid skf.

cassiopeia skrev 2007-10-10 22:39:56 följande:
    zasata: Det kanske är en annan för hos MG.tyger är det oftast en man. I alla fall de gånger jag har varit där.Om man kör förbi SKF längs Artellerigatan mot Bellevu så ligger MG-tyger på höger sida bakom ett annat hus. Lafayette tror jag att det står på det andra huset.Kommer särskilt ihåg "Lafayette" för när jag var där första gången hade jag min pappa med mig och vi började diskutera vad det var för ett företag eftersom det verkade bekant på något sätt. Tillslut kom vi överens om att de sålde damunderkläder!Men när vi kom hem upptäkte jag att Lafayette var märket på min mans jaktradio.
  • zasata

är mg-tyger bra och billiga?
    såg på hemsidan att den ligger 150m frå där jag bor

• zasata

lite ot, men hur sitter klänningen från po.p den bruna om man inte e gravid?

• zasata

vad är det för mässa?

fenurila K o L t skrev 2007-10-11 13:58:20 följande:
    Jag har 2 st fribiljetter till Symässan i Götebrg (gå 2 på vardera) om någon vill ha
  • zasata

mitt första sy projekt är klart! bild finns i galleri

• zasata

tack

muldebaer skrev 2007-10-11 16:35:53 följande:
    Jättefin Zasata... vilket härligt tyg.
  • zasata

nu på fredag?

fenurila K o L t skrev 2007-10-11 17:05:41 följande:
    Vad jag har fattat så är det massor av tyg och tillbehör samt flera olika symaskiner som demonstreras. Den finns på Heden fredag-söndag (har fyra sådana biljetter och behöver inte 2 av dem)
  • zasata

okej, om du inte skall ha så tar jag gärna emot i så fall

fenurila K o L t skrev 2007-10-11 17:39:43 följande:
    nej 26-28/10
  • zasata

hum.. tror det heter overlock (eller så inbilar jag mig det för jag läste det nyss.) den sömen som många syr med i alla fall som e fin..
    kan man göra liknande den på nått sätt?

• zasata

var har du fundat tyger?

Pejgan skrev 2007-10-12 09:31:37 följande:
    du menar, vilken stor hög med retrotyger du har betalat sjuka summor för att köpa?
  • zasata

kollat på bibloteket?

NiRoDe skrev 2007-10-12 09:35:04 följande:
    Någon som vet vart man kan hitta mönster till utklädningskläder?Har lovat barnen att sy några dräkter...
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!