Inlägg från: Villevalle |Visa alla inlägg
  • Villevalle

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Wow Pocahontas
    Den var ju ursnygg!

• Villevalle

Yrväder
    Vad läckra byxorna är!

• Villevalle

Grattis Magda
    Det är superbra att ha egen pysselhörna, så mycket lättare att få något gjort.

• Villevalle
    Kaldorei skrev 2007-10-28 12:58:14 följande:
    puffar lite för mitt inlägg och frågar än en ång ifall någon beställt från ottobre. hur är mönserarken å så? å hur lång tid tar innan man får hem grejerna =D Nu e jag otålig =P
    Tyvärr tar det ganska lång tid när man beställer enskilda nummer. Tror det tog närmare tre veckor i våras när jag beställde. Men det är en super tidning när den väl kommer
  • Villevalle
    muldebaer skrev 2007-10-28 16:23:43 följande:
    Apropå Ottobre - jag köpte mitt första nummer häromdan, och det är ju helt fantastiskt Hur ofta utkommer den?
    Den utkommer med 4 barnnummer och 2 damnimmer per år.
  • Villevalle
    Charleston skrev 2007-10-28 21:23:11 följande:
    morvern: Kul med fin velour! Ett tips är att du är uppmärksam på att lägga luggen uppåt, på alla mönsterdelar som du klipper ut. Tex om du lägger ett byxben med luggen nedåt och på det andra byxbenet lägger luggen uppåt, så blir det olika nyans på tyget, det ena kan se lite gulare ut och det andra (rättvända uppåt) ser vitt ut. Alltså luggen uppåt på alla delar! Tillycke!
    Ooops glömde det sist jag klippte, hoppas resultatet blir bra iaf
  • Villevalle

Vem är det som "pris-/informationslappar" till sina kläder i form av visitkort?

• Villevalle
    sarahl skrev 2007-11-08 07:35:36 följande:
    Vart köper ni den mest prisvärda velouren? Billigast i förhållande till kvalitet? Är det hos MG eller stoff och stil?
    Jag är jättenöjd med den jag köpt från S&S. Har dock inte hunnit tvätta mer än ett par gånger.
  • Villevalle
    versus skrev 2007-11-10 18:53:38 följande:
    Måttjämförelsehjälp !!!!Overall strlk 50/56: *Hals-till-ärmslut-mått*Gren-till-benslut-mått*Hals-till-gren-måttHar ritat ut mönster från Gunnars bok och sett Systickansblogg om overallen. Kan själv konstatera att benlängden å ärmarna är ca 5 cm för långa samt hals-till-gren-måttet ca 5 cm för kort.Om ngn ids skulle jag vara supertacksam över overallmått i strlk 50/56, som ovan, från andra mönster/köpta overaller för att kontroll jämföra med mina tänkta ändringar.Har ingen att mäta på då han ligger i magen!Inboxa gärna eller skriv i tråden/TACK!!!!
    Vår overall från Lindex i stl 56 mäter:

Mitten rygg till ärmslut: 28 cm
    Gren till benslut: 15 cm
    Hals (rygg) till gren: 36 cm

Kan ta fler mått om du behöver.
  • Villevalle
    versus skrev 2007-11-10 19:52:21 följande:
    Tack!!! Är den bra i strlk?? Å har den huva så undrar jag om hals-till-huvsluts-måttet=typ höjden på huvan.
    Det måttet är 18 cm om jag förstod rätt. Jag har varit nöjd med den overallen, men nu när lilltjejen är ca 56 cm lång börjar den bli liten.
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!