Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

linsar
    var tvungen hämta byxorna och lite cerise trikå
    det kan faktiskt funka, lite nytänkande är det nog, men det är snyggt i mina ögon iaf

• yrväder

cirrus
    japp, jag fick en fetingbeställning av släkten, så jag köpte 3 meter av den olivgröna Jag tycker den passar finfint till cerise, brunt, mörkgrå, röd. Kan funka med hilcos gula oxå.

• yrväder

men du cirrus,
    den är ju slut hos hilco förresten, så du behöver inte fundera så mkt mer.....

• yrväder

japp det borde dom ha. dom har då några olika tryckknappar.

mammamuuuu2008 skrev 2007-12-11 21:20:43 följande:
    Tryck knappar till en jacka/overall.. var köper ni såna?i Luleå??? Olssons, kan de ha?
  • yrväder

dom är tyvärr ganska dyra. brukar va runt 10 per förpackning och dom minsta tryckknapparna kostar 50 nånting, så dom lite kraftigare går nog på 60 iaf.

mammamuuuu2008 skrev 2007-12-12 14:52:22 följande:
    ok, tack... ska gå dit så fort jag hinner, vet du ungefär priser? antal per förp....
  • yrväder

nu är jag klar med min hemlis. ska bara skriva ett litet brev till mottagaren och paketera in det så får det åka med posten imorgon.

Undra när mitt hemlispaket ska behaga dyka upp.

Annars blev jag glatt förvånad när mina två eslöjdtyger dök upp idag. Beställde måndagkväll. Tyvärr var ett av tygerna fel dock=( Jag ska behålla det ändå, för det var fint. Men dom får ta och skicka det rätta för det är till en beställning.

• yrväder

hur stort huvud har hon?

Cirrus skrev 2007-12-13 22:04:15 följande:
    Någon som kan bistå mig med snabb hjälp, jag sitter med saxen i handen. Ska sy ett pannband i trikå till min mamma. Jag är tjockskallig så hur lång tygbit behöver man till ett normalt kvinnohuvud? Trikån är ju töjbar men den här jag ska använda är rätt fast. Jag fick den i gåva från NeaNobelle så det kanske kan vara en sån tunn Hilco? Randig och fin är den i alla fall. Jag har nu en bit som är 56 cm lång (inkl söm) och den skulle jag kunna ha. Vill ju inte klippa för smått heller.
  • yrväder

då är det värre, din pappa kan inte tjuvmäta när hon sover då?

Cirrus skrev 2007-12-13 22:19:42 följande:
    Visste jag det så vore det ju lätt Kan inte fråga heller för det är en julklapp.
  • yrväder

asså jag har ju ett yttepytte huvud. mäter bara 53 runtom, så jag skulle nog ha tagit 50-51 nåt till mig själv....
    är det för stort så sitter det ju inte så bra...

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!