Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

gullhjärta
    det varierar beroende på hur mkt dom har att göra. inför jul brukar det va xtra mkt, så ring och hör är mitt tips.

En gång skrev jag att det var brådskande och då fick jag det på ett par dar. var förvisso bara 1.5 meter den ggn.

• yrväder
    just nu är jag sjukt nöjd över att jag fick ut beställningsdressen OCH ett par babybyxor till nykomlingen ur min meter gräsgröna velour från neanobelle
  • yrväder

cirrus
    jag tycker hängselbrallan ur senaste ottobre hade lite väl tajta ben, men jag gillar ju pös å andra sidan. Men det kanske ser bättre ut på.

Förresten, ni som har barn, skulle ni säga att lindex har små storlekar på sina kläder?
    Har några bodys att jämföra det jag syr med, och omlottbodyn i 56 i senaste ottobre är lika stor som lindex 62:a.....

• yrväder

jo vi har ju diskuterat huruvida ottobre har stora storlekar, men så hörde jag nån som sa att lindex var små i storlekarna så jag tänkte mest höra.

• yrväder
    Cirrus skrev 2007-12-05 18:38:30 följande:
    Jag gillar också pös men det blir annat när det gäller storlekar upp till 56. De är ju så små när de har dessa första storlekar att det bara blir opraktiskt med pös. Testa och sy den, supersmidigt med bara två sömmar. Jag la till lite extra sömsmån för vidd i hela byxan och gjorde längre benmuddar i övrigt enligt mönstret i storlek 56. Min brorsdotter var 51 cm vid födsel och kunde ha byxan tills hon var sex veckor så den är ju inte jättestor. I det här fallet berodde det dock som vanligt på grenlängden, det är där den växes ur först. Alltså kan man med fördel förlänga kroppen lite.
    PICT0292.JPG
    har redan sytt, hoppas de passar, han var oxå 51 cm men de kör med tygblöjor....
  • yrväder

neanobelle

charmmiss skrev 2007-12-05 21:44:15 följande:
    vad sött, vilkn underbar färg på velouren, var har du köpt den?
  • yrväder

Tackar förresten

tror tyvärr det, jag letade som en tok innan jag hittade den hos dom...

sydde även detta set till den lilla nykomlingen i släkten.
    PICT0301.JPG

• yrväder

Mudden är 63 cm runtom (hela omkretsen) och 18 cm hög. Grensöm fram är 17.5  och grensöm bak är 26.5 cm. Alla mått är osträckta och utan sömsmån.

Sopheia skrev 2007-12-06 10:11:38 följande:
    Yrväder; En liten fråga angående de ursnygga vuxen-velorbyxorna du sydde häromsistens; Hur långt från grensöm-muddsöm i strl S, ungefär, och hur bred mudd hade du? Hade du resår i mudden, eller knytband? Håller på att ritar ett mönster, men utgår från muddlösa byxor...och att mäta på mig själv med gravidmage v 38+4 är liksom inte aktuellt...
  • yrväder

mira
    här tog dom 400 + dragkedjekostnaden för att byta dragkejda i en vinteroverall.

Hos oss kostar de delbara dragkedjorna 1 kr per cm.

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!