• zasata

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

jag vet en som säljer egna sydda grejer på tradera till barn. hon brukar få mellan 100-150kr plagget och det är oftast muddbyxor

yrväder skrev 2007-10-09 13:53:05 följande:
    jag har funderat på att gå emot mina principer och sy ett gäng plagg av alla mina tyger som jag har liggandes, och så lägga ut på tradera för billig peng så att folk får upp ögonen för mina grejer, då kanske dom senare kan tänka sig att betala mer när dom ser att det är bra grejer. Fast jag vet inte om det funkar. Isåfall så rensar jag ju bara upp bland mina tyger och går precis plus på allt...Undra hur dom som säljer mkt och dyrt på tradera började....?
  • zasata

okej, så den är tjockare än en den vanliga? fanns 3 st med i symaskine.. (jag kan aboslut inget nämligen)

GOBLIgobli skrev 2007-10-09 18:34:27 följande:
    En trikånål i stl. 90 använder jag.
    Jätte fina! om du vill tar jag gärna del av ditt mönster och försöker lära mig.
    Pochahontas skrev 2007-10-09 18:53:26 följande:
    Äntligen har jag lyckats ordentligt med mönster på byxor... Var på MeandIparty och blev så inspirerad av velourbyxorna... Dom där tajta, för långa med resår uppe o nere som puffar sej nere i benen, ni vet...Så nu testade jag att knåpa ihop ett mönster. Blev kanonbra! Satt jättefint på lillan. Så dom byxorna blir det fler av i rappet!Tyget var för kort för mönstret, så jag fick kapa det uppe vid midjan. Sen mixtrade jag lite med den biten så jag gjorde den tvärtom, liksom... Benen är ju i höger-och vänster del, så det blir inga sidsömmar, utan söm mitt bak o mitt fram... Biten som jag fick lägga på överst gjorde jag tvärtom med... Sidsömmar men inget fram och bak... Blev faktiskt rätt fint. Gick lite svagt ner i ett V mitt fram också. Och så en liten stickning på det.... E rätt nöjd, faktikst... Det syns inte så bra på bilderna, så jag förklarade istället...
  • zasata

vad e ottobre?
    köpte nån bok som hette sy till småbarnen men tyckte det var skum beskrivning iden..
    hur lång tid tar det för er att sy ett par byxor?

Pochahontas skrev 2007-10-09 20:16:47 följande:
    Tack. Jag har sytt dom i vanligt trikåtyg. Nåt jag hade hemma, typ... Ska sy dom i velour nu, tänkte jag...Mönstret utgick från ett par trikåbyor i senaste Ottobre, sen ändrade jag måtten efter byxor jag hade som satt så tajt som jag ville på henne. Sen gjorde jag benen raka, och ungefär en dm för långa... Sen blev det bra!
  • zasata

måste man beställa tidningen? var kan man köpa den? är det lätta mönster?

Cirrus skrev 2007-10-09 21:20:22 följande:
    Vilket modellnummer ur Ottobre är det du använt?
  • zasata

ni är så himla duktiga! hur gör ni? och hur får ni tid?

• zasata

men vart kan man få tag i den tidningen...?
    ni som syr egna mönster, har ni tips hur hur man ska göra?

Kerstin skrev 2007-10-10 08:33:17 följande:
    Zasata: Sy till småbarnen lånade jag på bilbioteket i början när jag letade barnmönster och tyckte den var jättekrånglig och sedan passade inte mönsterdelarna ihop som de påstod att de gjorde. Jag har inte testat Ottobre än (men har kommit så långt att jag har köpt en tidning iallafall!), men annars tycker jag att Sy och sticka till barn 0-3 år (tror jag det är) av Meedom är bra. Enkla och trevliga beskrivningar, men jag har inte testat dem på barn än, så jag kan inte säga nåt om deras storlekar och passformer.
  • zasata

tänkte bara tipsa er som bor i göteborg, att en syaffär i gamlestan, längs artellerig. har 50%på alla tyger. tror det är tills på fredag sen stängs affären ner.. finns väl inte jätte mkt men lite olika trikå tyger och bastyger.

• zasata

jo det kan nog vara den. fast nån annan skall ta över men hon den gamla tanten skall inte vara kvar därför 50%på alla tyger nu.

cassiopeia skrev 2007-10-10 21:37:58 följande:
    zasata: Är det MG-tyger som skall lägga ner? Vet att den ligger där du beskrev. Hoppas verkligen inte att det är den, för det är min nya favorit!!!
  • zasata

på tal om att klä ut sig..
    clown kanske?

• zasata

jag vet faktiskt inte, men tror dom säljer ut allt. men har bara vart inne snabbt en gång innan, också var jag inne idag. fast känns som det finns en del kvar då det inte verkar  vara så mkt folk där.
    men du kanske kan ringa henne och kolla. tror hon sa denna veckan ut. men man vet ju aldrig. så kan du ju fråga vad hon har kvar också med?

cassiopeia skrev 2007-10-10 21:55:43 följande:
    lilla trollets mamma:Jag uppfattade det som att Tyras föräldrar menade att killarna är polis och brandman osv. medans tjejerna springer runt i tyllkjolar och är prinsessor.Hursomhelst så är doktorsrocken tänkt till båda könen! zasata: Då känner jag mig lite lugnare. Hoppas att de kommer att fortsätta ha en hel del trikåer. Men det gör inget om de förnyar sig lite också för i ärlighetens namn har där funnits vissa tyger som inte varit något vidare...Synd bara att jag inte hinner dit denna veckan!Vet du om det är mycket utsålt eller?Konstigt att de inte skriver något om utförsäljning på sin hemsida... hmmmVet du om det är alla tyger de säljer ut? eller om de kanske tagit undan de "bästa" och nyaste?
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!