Sytråden spinns vidare - vit tråd!
Måste tacka Yrväder för "google reader" tipset! Helt suveränt jue. Tack Tack Yrväder!
Måste tacka Yrväder för "google reader" tipset! Helt suveränt jue. Tack Tack Yrväder!
Mimmi 71, ja! Berätta mer om Calletex! Är nu myyyycket sugen på att besöka Marieberg...
Undrar om "Sy till småbarnen" av Anita Gunnars är bra? Har för mig att läst här i tråden att den ska vara OK.
Har jagat styrolitkulor som en tok idag till en amningskudde, o helt otippat (tyckte jag först) fanns det på möbelvaruhusen EM & Svenska hem (sen blev det logiskt iom att de säljer saccosäckar ;)
s fia: skitsnygga jackor du gör!
Har fått beställning på ett gäng haklappar, vad kan man ta styck? De är "vanliga" i vaxduk o kantade med snedslå...
Jag måste bara få visa vad min underbara svärmor köpt åt mig! Velourtyger som hon köpte på ett loppis nånstans i Kungsbackatrakterna nu i helgen. 100kr metern betalade hon. Det är 50cm av det prickiga o det mångfärgade randiga och 100cm av det svartvita. Har ångest å vet inte vad jag ska sy av det. Lite illa att en nybörjare som jag har dessa tyger.. vet inte ens om jag vågar klippa i det Måste hitta ett bra byxmönster iaf, det prickiga tror jag kan bli coola brallor...
Tack Charleston! Har läst det här om lugg förut men inte fattat riktigt varför det ska vara åt ett visst håll, så ditt tips var SUPERBRA!
Tack hörni. Jag vet, det är skitsnygga tyger, som sagt vet inte ens om jag vågar klippa i dem.
Tildamamman: Vilken storlek är det på snedslåvikaren? Vad ska det bli för bredd på snedslån när den är färdig? Var har du köpt den? (tusen frågor)
Är lite sugen på att skaffa en jag med, verkar som en smart grej att ha hemma.... Har kollar runt lite på sidor o det står på många "med plats för klisterremsa", fattar inte vad man ska ha klisterremsan till?