Inlägg från: Pochahontas |Visa alla inlägg
  • Pochahontas

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Unika Emma: Oj. Sorry. Läste lite för snabbt där. Tygåtgång i de olika storlekarna:

70-80-85-90-100-110 cm velour eller lätt fritidstyg
    60-70-75-85-95-105 cm randig velour och fibervadd (80g/m2) ELLER kvistat fodertyg
    15 cm mjuk teddy
    2 tunna overallblixtlås, längd 40-40-45-45-50-50 cm
    tryckknapp, 10mm
    En bit mellanlägg, Vlieseline G785
    240-260-280-300-320-340 cm stadband, Vlieseline Formband

Broderi: orange maskinbroderitråd, en bit lösrivbart mellanlägg (Vlieseline Stickvlies) och en bit vattenlöslig broderifilm (Vlieseline Soluweb)

Så står det exakt. Hoppas jag skrivit av rätt, bara.

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Det undrar jag med! Velouren, alltså. Gillar färgen. Fast ibland kan skärmen vara missvisande. Ser ut som petroleum, lite mörk. Är den det?

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Har lite mönster själv, men kan nån rekommendera BRA mönster på kjol i våder? Nåt som ni har testat och vet blir snyggt? Gärna med mudd i midjan, eftersom lillan e lite rund o go...

Heter det våder, förresten? Jag menar typ som yrväders kjol här uppe. Storlek 80 ungefär....

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Behövs väl iofs inget mönster på det, men det är så bekvämt att få utgå från ett mönster o slippa tänka helt från början själv...

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Ooooh!, förresten... Nån som vet var man kan hitta mönster på kjol med byxa i? Det är ju praktiskt när dom är små.

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Sydde byxor till lillan igår. Jättefin färg på MGs mörkgrå velour! Tror den heter stålgrå. Och muddväv från MG. Blev jättefint. Inga avancerade byxor, men det var underbar färg på tygerna.

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Så. Trots en mycket trött och ovillig modell lyckades jag fota byxorna och kjolen. Grå velour och mudd från MG.

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

muldebaer: tack.... Nåt liknande hände mej för ett tag sen. Det var nåt som hade hoppat av. Tråden, alltså. Den hade hoppat av nånstans, så jag fick trä om. Konstigt...

Då var man fru Byrlén...
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!