Inlägg från: Bibabba |Visa alla inlägg
  • Bibabba

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Yrväder: Japp, det är ju helt rätt, men det är nog inte hela lösningen.

Mamma till 1-åring
  • Bibabba

Ullerull: Den blev ju superfin ju, och det ser ut att vara jättebra fall i den.

Hallonpajen: Titta på en vanlig köpt top eller nåt. Sidosömmarna är sydda på overlockmaskin och fållsömmarna är sydda på en coverlock-maskin. Om du inte har overlockmaskin, men har en s k hushållsoverlock söm på din vanliga maskin så kan du sy sidosömmar med den. Tvillingnålen sätter du i din vanliga maskin o trär med två trådar. Då syr maskinen raksöm på ovansidan o sicksack under, vilket påminner om fållen på köpta plagg. Det viktigaste när du syr i trikå är att du använder en nål för stretchtyger och att du syr med sömmar som är lite elastiska.

Mamma till 1-åring
  • Bibabba

GOBLIgobli: Jag undrade detsamma. jag har städat o pyntat o bakat o haft gäster idag. Nu ska jag genast plocka fram maskinen som plockades undan vid 14.30

Mamma till 1-åring
  • Bibabba

Mira: Stoff o stil har flera olika, pris 22.95 eller 32.95 beroende på sort. Alla längder kostar lika mkt. Jag ska dit på torsdag o kan handla åt dig om du vil.

Mamma till 1-åring
  • Bibabba

Blir lite stressad över att så mpnga skickat sina hemlisar. Jag har tygerna, sybehören, doft/smak grejjen o presenten klar. Det enda som saknas är att sy plagget jag ska skicka. Har bestämt vad jag ska göra o vilket tyg som ska användas så det är bara att sätta igång ju.
    Hur har ni paketerat allt? Postens vadderade påsar är ju inte direkt gratis o jag vet inte ens om det behöver vara vadderat. Hur har ni gjort?

Mamma till 1-åring
  • Bibabba

Charmiss: Jag tror inte det finns något som är farligt i fetaos. Valter gillar det o han verkar normal hittils

Mamma till 1-åring
  • Bibabba

Jag bloggar inte tillräckligt mycket tror jag, har inget att komma med i den diskussionen.

Mamma till 1-åring
  • Bibabba

Idag har jag äääntligen fått ändan ur vagnen o sytt det som ska skickas i mitt hemlispaket. Om inte mottagaren gillar det blir jag ledsen för det är jättefint enligt mig. Nu ska bara en liten detalj fixas imorrn o sen bär det av till posten

Mamma till 1-åring
  • Bibabba

Mari: Har samma problem här, för mkt att göra o ingen tid alls

Mamma till 1-åring
  • Bibabba

Charmiss: jag ska dit på torsdsg o kan rapportera då!

Mamma till 1-åring
  • Bibabba

Smulan: stoff o stil har bjällror. Jag har såna hemma o ska dessutom dit på torsdag om du vill att jag ska handla åt dig. De jag har är dock rätt små, hur stora behöver du?

Mamma till 1-åring
  • Bibabba

Mira: Vi lägger bilder o kommentarer i bloggarna.

Mamma till 1-åring
  • Bibabba

Kikar in mitt i packningen med ett litet dilemma: Jag ska till Tyskland i helgen o har planerat Stoff o stil besök på vägen dit i morgon. Har även tänkt kolla efter tygaffärer i Lübeck.
    Stoff o stil listan blir alltid längre (o dyrare) än vad man tänkt sig o då minskar ju tyg-budgeten i Tyskland. Hur skulle ni gjort: Handlat på SoS o sett ev Tyska inköp som bonus (minimal bonus) eller minimerat SoS köpen o hoppats på att Lübeck är en skattkista för tygälskare?????
    Alternativ 2 låter vettigast, men tänk om jag inte hittar nåt i Lübeck.

Hilfe bitte, jag åker imorrn förmidag.

Mamma till 1-åring
  • Bibabba

Tyra: Skickar du över lite pengar så kan jag handla!

Mamma till 1-åring
  • Bibabba

Nervous Werc: Fleece, vadd ellle nåt annat mjukt.

Mamma till 1-åring
  • Bibabba

Pillan: i TS finns massa länkar till tygaffärer på nätet. Stoff o stil är billigt, Neanobelle och E-slöjd är dyrare men i gengäld bättre kvalitet.

Mamma till 1-åring
  • Bibabba

Hej å hå. Har knappast tid att läsa alla sidor här, men vill komma med en rappotr från Stoff o stil. Brun velour finns i lager (i alla fall i butiken) de har även fått in nya färger: jord, grön, turkos, cerise och gul. Jag hoppas att de kommer i vårens katalog, verkligen fina.

Jag hittade lite tyger i Lübeck oxå, en randig velour och en vit vaxduk med guldstjärnor. Hade jag vetat det skulle jag köpt guldsnedslå på stoff o stil Hade bara 10 min på mig i tygaffären i Lübeck så det blev snabbshopping annars hade jag nog hittat mer.

Mamma till 1-åring
  • Bibabba

Ger mig in i diskussionen om Doras pressarfötter (har bara läst dit o vet inte vad alla svarat)
    1: Är för att sy över riktigt tjocka partier tex när man ska sy i knappar o sy över tjocka gren/sidsömmar på jeans)
    2: Är en knapphålspressarfot
    3: Är för skinn/plast/vaxduk o annat som glider undan lätt. Jag har den när jag syr mina haklappar.
    4: Har en sådan, vet ej riktigt vad den är till, men ska kolla i kväll.
    5: Är en blixtlåspressarfot.
    övriga har jag inte en susning om.

Mamma till 1-åring
  • Bibabba

Passar på att gratta Tyrvi innan jag börjar läsa ikapp massa sidor (1½ vecka eller så)

Mamma till 1-åring
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!