Sytråden spinns vidare - vit tråd!
Yrväder: Japp, det är ju helt rätt, men det är nog inte hela lösningen.
Yrväder: Japp, det är ju helt rätt, men det är nog inte hela lösningen.
Ullerull: Den blev ju superfin ju, och det ser ut att vara jättebra fall i den.
Hallonpajen: Titta på en vanlig köpt top eller nåt. Sidosömmarna är sydda på overlockmaskin och fållsömmarna är sydda på en coverlock-maskin. Om du inte har overlockmaskin, men har en s k hushållsoverlock söm på din vanliga maskin så kan du sy sidosömmar med den. Tvillingnålen sätter du i din vanliga maskin o trär med två trådar. Då syr maskinen raksöm på ovansidan o sicksack under, vilket påminner om fållen på köpta plagg. Det viktigaste när du syr i trikå är att du använder en nål för stretchtyger och att du syr med sömmar som är lite elastiska.
GOBLIgobli: Jag undrade detsamma. jag har städat o pyntat o bakat o haft gäster idag. Nu ska jag genast plocka fram maskinen som plockades undan vid 14.30
Mira: Stoff o stil har flera olika, pris 22.95 eller 32.95 beroende på sort. Alla längder kostar lika mkt. Jag ska dit på torsdag o kan handla åt dig om du vil.
Blir lite stressad över att så mpnga skickat sina hemlisar. Jag har tygerna, sybehören, doft/smak grejjen o presenten klar. Det enda som saknas är att sy plagget jag ska skicka. Har bestämt vad jag ska göra o vilket tyg som ska användas så det är bara att sätta igång ju.
Hur har ni paketerat allt? Postens vadderade påsar är ju inte direkt gratis o jag vet inte ens om det behöver vara vadderat. Hur har ni gjort?
Charmiss: Jag tror inte det finns något som är farligt i fetaos. Valter gillar det o han verkar normal hittils
Jag bloggar inte tillräckligt mycket tror jag, har inget att komma med i den diskussionen.
Idag har jag äääntligen fått ändan ur vagnen o sytt det som ska skickas i mitt hemlispaket. Om inte mottagaren gillar det blir jag ledsen för det är jättefint enligt mig. Nu ska bara en liten detalj fixas imorrn o sen bär det av till posten
Mari: Har samma problem här, för mkt att göra o ingen tid alls
Charmiss: jag ska dit på torsdsg o kan rapportera då!
Smulan: stoff o stil har bjällror. Jag har såna hemma o ska dessutom dit på torsdag om du vill att jag ska handla åt dig. De jag har är dock rätt små, hur stora behöver du?
Gissa vem som fått paket idag
Mira: Vi lägger bilder o kommentarer i bloggarna.
Kikar in mitt i packningen med ett litet dilemma: Jag ska till Tyskland i helgen o har planerat Stoff o stil besök på vägen dit i morgon. Har även tänkt kolla efter tygaffärer i Lübeck.
Stoff o stil listan blir alltid längre (o dyrare) än vad man tänkt sig o då minskar ju tyg-budgeten i Tyskland. Hur skulle ni gjort: Handlat på SoS o sett ev Tyska inköp som bonus (minimal bonus) eller minimerat SoS köpen o hoppats på att Lübeck är en skattkista för tygälskare?????
Alternativ 2 låter vettigast, men tänk om jag inte hittar nåt i Lübeck.
Hilfe bitte, jag åker imorrn förmidag.
Tyra: Skickar du över lite pengar så kan jag handla!
Nervous Werc: Fleece, vadd ellle nåt annat mjukt.
Pillan: i TS finns massa länkar till tygaffärer på nätet. Stoff o stil är billigt, Neanobelle och E-slöjd är dyrare men i gengäld bättre kvalitet.
Hej å hå. Har knappast tid att läsa alla sidor här, men vill komma med en rappotr från Stoff o stil. Brun velour finns i lager (i alla fall i butiken) de har även fått in nya färger: jord, grön, turkos, cerise och gul. Jag hoppas att de kommer i vårens katalog, verkligen fina.
Jag hittade lite tyger i Lübeck oxå, en randig velour och en vit vaxduk med guldstjärnor. Hade jag vetat det skulle jag köpt guldsnedslå på stoff o stil Hade bara 10 min på mig i tygaffären i Lübeck så det blev snabbshopping annars hade jag nog hittat mer.
Ger mig in i diskussionen om Doras pressarfötter (har bara läst dit o vet inte vad alla svarat)
1: Är för att sy över riktigt tjocka partier tex när man ska sy i knappar o sy över tjocka gren/sidsömmar på jeans)
2: Är en knapphålspressarfot
3: Är för skinn/plast/vaxduk o annat som glider undan lätt. Jag har den när jag syr mina haklappar.
4: Har en sådan, vet ej riktigt vad den är till, men ska kolla i kväll.
5: Är en blixtlåspressarfot.
övriga har jag inte en susning om.
Passar på att gratta Tyrvi innan jag börjar läsa ikapp massa sidor (1½ vecka eller så)