Inlägg från: Villevalle |Visa alla inlägg
  • Villevalle

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Jag önskar jag haft möjlighet att sy, men har haft en liten tjej fastnaglad vid bröstet HELA kvällen

• Villevalle

Pocahontas
    Jag syr ibland en typ av flatlock på min utan att fälla upp kniv eller ha specialpressarfot. Använd en tretrådig bred overlock och i princip ingen trådspänning på nåltråden och så få man vika tyget dubbelt och sträcka ut det efteråt. Inte helt lätt att förklara

• Villevalle

Stratus
    Låter jättehäftigt

Kerstin
    Jag bor i Skåne och har en vanlig åkpåse, riktigt kalla dagar när sonen sov ute stoppade jag varmvattenflaskor vid fötterna och la på en extra fleecefilt. Det har funkat suveränt.

• Villevalle
    Kerstin skrev 2007-10-08 10:35:53 följande:
    Med "vanlig åkpåse" menar du sånt tyg man har på barnvagnen (typ tjockt jacktyg eller nåt), tunn vadd och bomullsfoder, eller?
    Just precis!
  • Villevalle
    yrväder skrev 2007-10-08 21:18:16 följande:
    behöver du mkt? neanobelle har om man beställer minst 3 meter.
    Har hon, jippie jag har också letat. Jag har för mig att hon sa till mig att den var slut, måste höra med henne igen.
  • Villevalle
    yrväder skrev 2007-10-08 21:31:23 följande:
    villevalleDom tar hem alla bastyger i den färg man vill ha om man beställer minst 3 meter.
    Tack! Då misstänker jag att det får bli 3 meter då!
  • Villevalle
    Pochahontas skrev 2007-10-08 21:38:39 följande:
    Den ska vara rätt mörk, tänkte jag...Vet inte riktigt vad du menar med mocca..... Mörk, men det ska ju inte se svart ut, om man säger så.
    Om den inte är OK på S&S ska vi beställa gemensamt från Nea Nobelle? Har för mig att du inte bor så långt från Hbg?
  • Villevalle
    LinSar skrev 2007-10-11 21:19:26 följande:
    Vad har ni för märke på er overlock?Vad kostade den? Var och kollade idag och det va ett märke som hette Janome och den skulle gå på 5400kr.Skulle så gärna vilja ha en och tänkte önska mej pengar nu när jag fyller år i oktober då har jag ju början på en
    En Huskylock 901, den kostade ca 4000 och då ingick en omgång tråd (4 rullar) och 2 timmars kurs/genomgång. Den är jättebra men kan inte göra så mycket mer än 2, 3 och 4-trådig overlock samt rullfåll.
  • Villevalle

Jag samlar riktigt små testbitar i en liten korg bakom maskinerna för att göra sömnadstester vid nya tyg. Lite större bitar typ vantstorlek går i en separat gammal skolåda och större bitar får ligga i de stira tyghögarna.

Jag har en öppen bokhylla till mina tyger och en liten bordsbyrå till mina sybehör, tidskriftsamlare till tidningar och mönster. Jag tycker det funkar hyfsat bra i min syhörna även om hyllan för tyg gärna fått vara dubbelt så stor

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!