Sytråden spinns vidare - vit tråd!
Jag önskar jag haft möjlighet att sy, men har haft en liten tjej fastnaglad vid bröstet HELA kvällen
Jag önskar jag haft möjlighet att sy, men har haft en liten tjej fastnaglad vid bröstet HELA kvällen
Pocahontas
Jag syr ibland en typ av flatlock på min utan att fälla upp kniv eller ha specialpressarfot. Använd en tretrådig bred overlock och i princip ingen trådspänning på nåltråden och så få man vika tyget dubbelt och sträcka ut det efteråt. Inte helt lätt att förklara
Stratus
Låter jättehäftigt
Kerstin
Jag bor i Skåne och har en vanlig åkpåse, riktigt kalla dagar när sonen sov ute stoppade jag varmvattenflaskor vid fötterna och la på en extra fleecefilt. Det har funkat suveränt.
Grattis Nicole!
Jag samlar riktigt små testbitar i en liten korg bakom maskinerna för att göra sömnadstester vid nya tyg. Lite större bitar typ vantstorlek går i en separat gammal skolåda och större bitar får ligga i de stira tyghögarna.
Jag har en öppen bokhylla till mina tyger och en liten bordsbyrå till mina sybehör, tidskriftsamlare till tidningar och mönster. Jag tycker det funkar hyfsat bra i min syhörna även om hyllan för tyg gärna fått vara dubbelt så stor