• zeede

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Oj oj oj oj! snubblade in här av en slump och jihooooo! känner inspirationen poppar i huvudet   nu kanske jag får tummen ur och börjar göra nåt

• zeede

Hmm.. Jag är en nybörjare på det här även om jag sytt hela mitt liv. Men jag undrar om ni kan ge ett råd på vilken symaskin man ska införskaffa om man vill börja sy mer än bara fälla upp byxor och sy gardiner?? Trodde att det fanns symaskiner bara ,men så fel jag hade

• zeede
    Tyras föräldrar skrev 2007-10-12 16:19:53 följande:
    zeede:  jag köpte en husqvarna med datapanel, men nu funderar jag ibl på om jag inte borde köpt maskin med alfabet. Det måste vara det ultimata sättet att märka kläder på. Husqvarnorna med alfabet är löjligt dyra. Sen ska man fundera på om man vill ha en maskin som klarar allt. Jag var på förra årets symässa och sydde i ett och samma slinkiga trikåtyg med alla vanliga maskiner som fanns där. Pfaff var  överlägset bäst - så köp en sån om du inte tänker satsa på en overlock men vill ha snygga trikåsömmar. tyger är ett kaos här för garderoben precis utanför mitt rum är ämnad för tyger men är just nu full med böcker som sen ska in i gillestugan som är nästa projekt. Vi håller på o river där. Någon som har bra tips på hur man får till hyllor/trådbackar/annat som passar till en icke-standardgarderob?                                                                             
    Ok, tack för tipsetGlad Vet du eller någon annan om det finns några bra länkar för just symaskiner?? Bra att kunna jämföra
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!