Inlägg från: cassiopeia |Visa alla inlägg
  • cassiopeia

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Jag har blivit tillfrågad om jag har lust att sy lite kläder till min dotters dagis. Typ utklädningskläder. Först på önskelistan var en doktorsrock. De föreslog att jag bara skulle kapa ärmarna på en vit herrskjorta och sätta ett rött kors på, och det kan jag ju göra men jag undrar om det finns någon annan som har förslag på vad man mer kan göra inom "doktorsområdet"
    Sköterskemössor skulle de inte ha med tanke på genustänkandet!

Även förslag eller bilder på andra maskeradkläder är välkommet!

Jag är snart klar med en tigerdräkt till dottern, så bild på den kommer inom kort.

• cassiopeia

Munskydd var ju en bra ide!
    Kläder till en bagare också.
    Tack!

Tar gärna emot fler tips på utklädningskläder!

• cassiopeia

zasata: Är det MG-tyger som skall lägga ner? Vet att den ligger där du beskrev. Hoppas verkligen inte att det är den, för det är min nya favorit!!!

• cassiopeia

lilla trollets mamma:
    Jag uppfattade det som att Tyras föräldrar menade att killarna är polis och brandman osv. medans tjejerna springer runt i tyllkjolar och är prinsessor.

Hursomhelst så är doktorsrocken tänkt till båda könen!

zasata: Då känner jag mig lite lugnare. Hoppas att de kommer att fortsätta ha en hel del trikåer. Men det gör inget om de förnyar sig lite också för i ärlighetens namn har där funnits vissa tyger som inte varit något vidare...

Synd bara att jag inte hinner dit denna veckan!
    Vet du om det är mycket utsålt eller?

Konstigt att de inte skriver något om utförsäljning på sin hemsida... hmmm
    Vet du om det är alla tyger de säljer ut? eller om de kanske tagit undan de "bästa" och nyaste?

• cassiopeia

zasata: Det kanske är en annan för hos MG.tyger är det oftast en man. I alla fall de gånger jag har varit där.

Om man kör förbi SKF längs Artellerigatan mot Bellevu så ligger MG-tyger på höger sida bakom ett annat hus. Lafayette tror jag att det står på det andra huset.

Kommer särskilt ihåg "Lafayette" för när jag var där första gången hade jag min pappa med mig och vi började diskutera vad det var för ett företag eftersom det verkade bekant på något sätt. Tillslut kom vi överens om att de sålde damunderkläder!
    Men när vi kom hem upptäkte jag att Lafayette var märket på min mans jaktradio.

• cassiopeia

Jag undrar om någon kan rekommendera något bra joggingbyx-mönster ur Ottobre-tidningarna som ni testat.
    Skall sy stl. 74 och stl. 110.
    Jag vill gärna veta vilka mönster ni tyckte var bra och dåliga och om de var små/stora i storleken osv.

• cassiopeia

pattisza:
    Jag har sytt en tigerdräkt till min dotter och lite småsaker till dagis. Förhoppningsvis kan jag lyckas lägga in bilderna om en stund...

• cassiopeia

Nu har jag äntligen lyckats få in bilderna på tigerdräkten som jag har sytt.

Hoppas på att kunna lägga upp fler bilder nu när jag och kameran/datorn äntligen verkar ha blivit vänner...

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!