Jag måste ju få tipsa om en otroligt smart sak som google har kommit med, får se om jag lyckas förklara på ett begripligt sätt bara
Heter iaf google reader, och funkar så att man lägger till de bloggar man regelbundet läser i denna. Sedan går man in på sin google reader, och där kommer det hela tiden upp alla nya inlägg som man inte har läst. Ungefär som ett nytt mail. Sen kan man även stjärnmärka inlägg, om det är en ide man vill sno men inte har tid med just nu.
Hur gör man då?
Tja, först måste man skaffa sig ett google-konto om man inte har det. Sen går man in på www.google.com/reader där man får logga in.
För att lägga till bloggar så gör man följande.
På dom flesta bloggar så står det längst ner på sidan: Prenumerera på: Inlägg (Atom)
Klicka på denna så kommer ni till en sida där ni får välja att lägga till denna blogg, välj då google reader. Sen kommer den automatiskt in i eran reader, där ni kan göra mappar för olika sorters bloggar om ni vill.
På en del bloggar finns det inte den där länken längst ner, då finns det istället en liten symbol i listen som är antingen till höger eller vänster. det kan står rss bredvid den och den är orange, ganska liten och det ser ut som att det kommer musik ur den
Om ni kollar på happy hippos blogg så finns den där till vänster, det står journal rss bredvid den.
Hoppas någon fattade min tjorviga beskrivning, om inte så får ni fråga. Iaf tycker jag att den är jättebra, man slipper gå in på 30 olika bloggar varje dag för att se om dom är uppdaterade.