Sytråden spinns vidare - vit tråd!
Tygfråga igen från mig. På sidan 63 i Stoff&Stil finns nåt som heter Bi-stretch, vad är det?? Är det typ tjockare "hårdare" tyg med lite stretch, el typ mjukt som.. stretchjersey?
Tygfråga igen från mig. På sidan 63 i Stoff&Stil finns nåt som heter Bi-stretch, vad är det?? Är det typ tjockare "hårdare" tyg med lite stretch, el typ mjukt som.. stretchjersey?
Charmmiss.. det där spädde ju inte på min ångest direkt ;)
Oj, vad lika! Tänk om det var det tyget från svenskt tenn? Jaja, jag är ingen tyggalning på det sättet att ja måste ha visst märke o så. Men det var ju så snyggt. Men 150 kr för den biten OM det nu är svenskt tenn kanske är ok pris då. Inte för att jag skulle våga sätta saxen i det om det nu är ett så dyrt tyg. ...
Har förresten en fråga om hur man fodrar byxor. Har tunt bomullstyg (f.d påslakan) som jag vill fodra i vanligt trikåtyg så det inte blir så tunt. Typ som de fårbyxorna Mstery gjort (skitsnygga!) Ska jag sy det som två byxor o sedan sätta i foderbyxorna i ytterbyxorna o sätta mudd på efter för att få ihop det? Eller hur gör man?