Sytråden spinns vidare - vit tråd!
Bokmärker.
Bokmärker.
Jaha, är det så man ska göra. :o) Har tappat bort tio nya tomma undertrådsspolar. Som jag verkligen behöver.
Smock skrev 2007-11-04 20:41:07 följande:
Hej!
Ville bara skriva att jag och Gekko, har tankar på att ta in tio till i hemlishemlis, om någon är intresserad. Vi måste först vänta tills alla nuvarande har fått sina paket, och sedan se om alla vill fortsätta. När det väl blir, så är det först till kvarn, som gäller, så håll utkik på hemlishemlis.blogspot.com om ni är sugna.
Ska försöka hinna en till före jul.
CHARMMISS!!!
Gå in på hemlisbloggen, och läs! Där finns all ny info!
Har fått listan!!
Kul!
Ja, bara den är klar när vi startar. Du kan ju anmäla dig, och dra dig ur om du inte hinner klart. Bloggen är ju mest till för att vi ska få en bild av dig, så man skickar 'rätt' saker till dig, och att du skall kunna visa upp det du får.
Men ta sånt här via mail istället, tror inte man får diskutera sånt här har någon sagt til mig.
För att enklaregöra det hela för oss: Ni som skrivit upp er på Charmmiss list, måste åxå maila till hemligahemlis(snabela)gmail.com
Några har gjort det, andra inte, men det är faktiskt ett måste :o)
Och håll koll på hemlisbloggen!!
Hej alla kloka.
Någon som kan tala om för mig, om man kan tumla lin/viscose?
Har köpt nytt tyg till gardiner, och nu är det i tvätten. Tänkte om jag tumlar det, så hinner jag sy gardinerna ikväll, men går det med linne-viscose blandning?
Tack. Tror jag provar, faktiskt....
Linsar: Gå in i 'instrumentpanelen'. Gå in under 'Mall', sedan vidare till 'Sidelement' och sedan lägger du till 'etiketter'
TACK så mycket, vad klok du är! Jag tumlade det en kvart, fick sedan ångest och hängde upp det. :o)
Ja, det var ju krympningen jag var ute efter.
Någon som tovar?
Vill virka stolsdynor i ull och tova, men hur mycket 'för stora' ska jag göra dom innan jag tvättar dom? Någon som vet?
GOD JUL ala symaskinister!
♥♥♥