Inlägg från: Nätsurfaren |Visa alla inlägg
  • Nätsurfaren

Det närmar sig nu...HJÄLP!

Jag har beräknad dag 14okt och det är ju snart!!! Har åderbråck på blygdläpparna och är redan svullen där nere! Undrar just hur allt ska gå och jag är livrädd för att spricka! Usch! Någon med erfarenhet och åderbråck? Snälla skriv ner några rader!

Kan kyla månne hjälpa vid utdrivningsskedet?
    Bäckenbottenbedövning?
    Vet inte alls vad jag ska använda. Detta är min andra graviditet och jag sprack rätt mycket första gången!
    Min läkare sa att man kunde komma till plan 6 på Danderyd som hade som policy att förlossningen bara ska ta max 12 timmar! Någon som fött där?

• Svar på tråden Det närmar sig nu...HJÄLP!
  • Nätsurfaren

jo visst, min bm är ett suveränt stöd och vi har gjort planen, eftersom det snart närmar sig...är egentligen inte rädd, men dock lite orolig för att bli helt förstörd därnere och ha ont länge efteråt! på ett sätt gillar jag dublinmetoden med tanke på att man sväller mer ju längre tid det tar! alltså dvs. om jag jämför med min tidigare förlossning som dröjde så länge och att jag svullna så mycket under den tiden! Den här andra gången går det säkert bättre,men det gäller ändå att förbereda sig på det värsta, eller?!

• Nätsurfaren

tack för tipset om artikeln! jag har läst den och överväger...det är ju mitt beslut, men jag tror att jag vill föda som tidigare ändå, trots att det kanske tar tid! hur gjorde kvinnorna förut Då fanns det inget sånt här tror jag!

Svar på tråden Det närmar sig nu...HJÄLP!