• Lill30

Missfall v 10 - utdrivning med medicin

Lisa o gänget,

Förstår precis vad ni menar eftersom jag har liknande erfarenhet själv!

Hade en ofostrig graviditet/ma som upptäcktes i v.10 för närmare två år sedan och fick den gången skrapning direkt eftersom de misstänkte druvbörd. Detta missfall kom jag över hyfsat snabbt!

Mitt andra missfall däremot var ett stort kaos! Upptäckt även här i vecka 10 att något inte stod rätt till. Åkte upp på Ackis i Uppsala och de bekräftade vad jag befarade. De föreslog piller för att driva ut resterna... Jag fick otroliga magsmärtor, men absolut ingenting kom ut. Sjukskriven i flera dagar och helt knäckt ringde jag upp dem igen. De vägrade ta in mig för skrapning utan föreslog ist att jag skulle gå tillbaka till jobbet och vänta på att kroppen själv skulle ta hand om det!!! De gav mig i alla fall nya piller och sa att "denna gången ska det nog lösa sig", men icke! Efter åter en dag med fruktansvärda kramper fick jag tvinga mig till en tid för skrapning som jag fick först 1 vecka senare!!!!

Det innebar att jag åter igen fick gå tillbaka till mitt jobb och vara orolig för att ngt skulle ske vid fel tillfälle....puh vad jobbigt!

Till slut löste sig det hela. Jag skrapades och kunde börja bearbeta sorgen. Nu mår jag faktiskt bra trots att det fortfarande inte har hänt något på gravid-fronten....den som väntar på något gott :)

Svar på tråden Missfall v 10 - utdrivning med medicin