• TrailerTrash

Hatar du julmusik?

Var inne i stora staden Stockholm i helgen och hörde någonstans i bakgrunden,jul jul strålande jul.Jag höll på att smälla av.Finns ingen musik som är så stressande som julmusik.
    Julmusik är förbjuden hemma hos oss.

Om dom nu ska plinga julmusik kan dom inte vänta till Jul

Upprörd

Du är så fet att om du hoppar upp i luften, så riskerar du att fastna.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 11:20:02:
    Jag erkänner,finns en låt jag gillar och det är fairytale of New York ..
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hatar du julmusik?
  • Marlene B

Iddegirl: Gör du inget speciellt på midsommar heller?

• IddeGirl
    CloudBerry skrev 2007-10-02 15:33:57 följande:
    Iddegirl: Vart tog mitt inlägg till dig vägen? Är det borttaget eller har jag svarat på ditt inlägg i en annan tråd? *förvirrad*Iallafall så skrev jag att jag inte heller firar jesus utan jag firar jul utan som helt religöst syfte. Äta mat, byta julklappar och bara umgås är julfirade för min del.
    CloudBerry skrev 2007-10-02 15:34:42 följande:
    Iddegirl: Gör du inget speciellt på midsommar heller?
    Nej jag brukar jobba alla högtider så att dom som vill fira kan göra det. Jag jobbar hellre. Midsommar, jul, påsk, nyår.
  • mammacatta
    IddeGirl skrev 2007-10-02 14:30:57 följande:
    Nej jag firar inte jesus. Men julen ska ju vara till minne av jesus och eftersom jag inte tror på det så firar jag det inte. Precis som jag inte firar påsk för ajg tror inte att han uppstådde då osv...
    Säger VEM?
    Inte jag iallafall?
    Ska vara å ska vara - det är ju SÅÅÅ lämpligt att han fyller på en av våra äldsta hedniska högtider.
  • Prisssan

Nej jag gillar julmusik...*Jingle bells jingle bells...sjunger för fulla muggar*

Lycka är ett val..
  • johannaringer
    IddeGirl skrev 2007-10-02 13:24:26 följande:
    som barn firade mina föräldrar jul med mig men jag valde ganska snabbt bort det. Tycker det är en otrevlig och onödig helg. Den firas pga jesus död men jag tror inte ett dugg på jesus så varför ska jag fira? Varför ska jag sitta med massa släkt jag inte tycker om och få saker jag inte vill ha? Ser ingen mening med julen alls.  
    Usch, nu är jag en sån där besserwisser, men julen firas till minne av Jesus FÖDELSE. Om man nu väljer att fira det kristet. Jag själv har en blandning av hedniska och kristna traditioner.
  • Eisa

äääälskar julmusik

men fuck jesus, varför blanda in den gamla stofilen i julefirandet? det är 2007

• mammacatta

Varför blanda in den snorgärsen säger jag då...

Eisa skrev 2007-10-02 16:31:31 följande:
    äääälskar julmusikmen fuck jesus, varför blanda in den gamla stofilen i julefirandet? det är 2007
  • Zimlis

Röstade annat: Jag är en fan av julmusik och bara älskar det och spelar det mycket härhemma (till sambons vansinne) MEN det är ju kring jul INTE NU!! Nu skulle jag bara bli irriterad och tycka att det är löjligt.

• Hädvigg

Älskar julmusik! Men inte i oktober. Först i december får man ta fram alla sånger med klämtande klockor och klarröstade barnkörer i bakgrunden.

Måste bara förnya min samling lite.

• lillamy68

Jag gillar julmusik kring julen.

I somras besökte vi "jultomtens land" i Rovaniemi där de dagligen, året om spelar julmusik i alla affärer och på hela området. Tänk på de stackarna som jobbar där och dagligen måste lyssna på "Jingle bells"!

Svar på tråden Hatar du julmusik?