antifosfolipidsyndrom/SLE
Hejsan, jag har också blivit diagnoserad med Antifosfolipidsyndrom. Dock vet jag inte om jag har SLE också.. Men jag känner igen mig mycket i det du skriver... när jag var gravid visste jag inte ens om det utan jag har fått diagnosen efter jag väntade mitt tredje barn. Första slutade i katastrof. En liten ängladotter föddes i v 17. Andra graviditeten slutade med akut kejsarsnitt i v 34. Det var väl nu vi började misstänka att allt inte stod så bra till. Hade havandeskapsförgiftning redan i vecka 28 med henne. Tredje graviditeten hade jag havandeskapsförgiftning även där redan i v 28. Gick på varannan dag kontroller till jag blev inlagd i vecka 33. De höll mig kvar där.. jag fick nog till slut och sa åt dem att plocka ut bebis nu annars åker jag hem.. Två timmar senare låg skrutten på min mage.
Nu är sonen tre ½ år och jag är så sugen på en till, men jag vet inte hur de ställer sig till detta. Och min sambo vet jag inte heller var han står i det hla.. Ibland är han jätte påt.. men ja..
Blir jag gravid nu så lär jag få springa på kontroller redan från inskrivningen antar jag.
Tar bara Trombyl just nu, men tycker inte den gör någon vidare skillnad.. har fortfarande blodproppar hit å dit.. haft både stroker och tior med mera under mina 15 senaste år.