• tröskan

HJÄLP...

Hej!

Nu sitter jag här med ett positivt gravtest efter att ha haft blödningar i en vecka. Trodde min mens kom och att jag inte var gravid. Tempen sjönk dock aldrig och jag började känna mig allt mer konstig. Testade trots blödningarna, negativt i torsdags och lördags. Började därför ta pergotime. Hann ta dem tre dagar och sen kände jag att detta stämmer inte. Testade igen i går och fick ett vagt positivt streck. Ringde i panik till min barnmoska som inte verkade tro att jag varit eller är gravid utan snarare att det kanske kunde va pergon som gjorde det positiva resultatet. Hon avrådde mig dock från att fortsätta med pergon, men tyckte heller inte attt jag skulle börja ta progesteronet, som jag egentligen skulle ta vid ett plus. Testa om en vecka igen, sa hon bara.

Själv testa jag igen i kvälll och fick ett starkare streck. Mår också illa och är dötrött. Nu till mitt problem. Jag har progesteron vagisar hemma efter mitt förra missfall. Jag är rädd för om jag inte tar dessa så kanske det blir försent nästa vecka. Min gyn tyckte dock att det var så tidigt så att graviditeten måste vara så stark i början att den klarar sig själv, men jag känner att jag ändå vill ta dem. Men tänk om jag hade ett missfall redan förra veckan och egentligen inte är gravid nu? HJÄLP vad ska jag göra??? Tror ni att progesteron vaggisarna kan ge sken av att jag är gravid trots att jag redan haft ett missfall om jag skulle ta dem?

Har gått i genom fyra missfall och en lyckad graviditet.

Kram till er alla!

Tröskan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-26 19:32:17:
    Någon som har erfarehnhet av utomkveds? Har kännt en konstig ilande känsa flera gånger på vänster sida? Hur tidigt får man ont och hur märker man att det är utomkveds? Måste det opereras?

• Svar på tråden HJÄLP...
  • Kängu

Oj, vad knepigt. Pergo innehåller inte nåt som ger plus på stickan i alla fall. Så då är du eller har varit gravid. låt oss hoppas på en solskenshistoria. Vet inte vad jag ska råda dig till. Vilken dag skulle du ha mens, vilka dagar blödde du och när testade du plus?

• tröskan

Hej
    Har inte varit här på länge...

Nu sitter jag här i vad jag antar är mitt femte missfall. Började blöda igår, dag 6+0 ( vilket jag gjort under alla fem) Och idag har jag väldigt ont, men inte så mycket blödningar, vilket gör att jag oroar mig ännu mer för utomkvedshavandeskap. Någon som har erfarnhet?

Kram Tröskan

Svar på tråden HJÄLP...