Inlägg från: Chana |Visa alla inlägg
  • Chana

Israel/Palestina

teek taak skrev 2007-11-01 20:14:19 följande:

Hur visste du att de ens har? Idag finns tusentals familjer som sitter utan mat, medicin, vatten och el.
    jag kânner mânga personer pâ plats i israel som kämpar fôr freden och bâda parter. det lilla palestinerna har kan dom köpa israeliska varor som Är av bâttre kvalitet och sâ sitter du här med listor om att bojkotta israel. Vad skulle palestinerna gôra dâ? Jag sâger bara tânk om.
  • Chana

Fâr jâg frâga er som vill bojotta israel osv...hur kan det komma att den palestinska regeringen inte hjÄlper det palestinska folket fôr dom fâr massor med bidrag sâ dom skulle kunna hjälpa folket??? tânk om dâ ni hâller pâ att skriva bojkotta israel om ni skriver det sâ hjÄlper ni absolut inte palestinerna

• Chana
    Halal skrev 2007-11-01 20:12:39 följande:
    ChanaVarför kallar du Teek Taak för 'lilla vännen'?
    dârfôr att jag tycker det Är lite vänligt men jag kanske har fel
  • Chana

teek taak skrev 2007-11-01 20:21:12 följande:

OK så du har ingen tillförlitlig källa att lägga fram som jag ser det, utan dina argument bygger du på vad några bekanta du känner. Ändå ser jag en emotsägelse i dina inlägg när du i ena sidan hävdar att palestinierna lever i fattigdom, har inga jobb etc och i den andra sidan skriver att de köper bättre varor från israel.
    jag sâger ju hela tiden att jag kânner folk som är pâ plats och att det âr sâ ser du inte det sjâlv. Tycker inte du det är konstigt att det palestinska folket svälter och den palestinska regeringe inte gôr nâgot ât det?
  • Chana

teek taak skrev 2007-11-01 20:23:21 följande:

En israelkramare skrev i tråden att bidstånds pengarna går till vapen, dvs köpa vapen för att kriga mot israel. Jag har bojkottat israel så länge jag minns och sprider detta bland de jag känner och nu är vi många som sprider detta tills israel lägger ner sin etniska rensningen och rasism på palestinier.
    Fâr jâg frâga er som vill bojotta israel osv...hur kan det komma att den palestinska regeringen inte hjÄlper det palestinska folket fôr dom fâr massor med bidrag sâ dom skulle kunna hjälpa folket??? tânk om dâ ni hâller pâ att skriva bojkotta israel om ni skriver det sâ hjÄlper ni absolut inte palestinerna
    DU SVARADE INTE PÂ MIN FRÂGA HÄR?
  • Chana

teek taak skrev 2007-11-01 20:26:52 följande:

chana "du svarade inte pâ min frâga här?"du fick svar på det.
    Nej jag fick inte ett svar pâ det jag skrev. Du skrev bara igen att du vill bojkotta israel. Jag frâgar igen omdu nu vill bojotta israel vad tro du skulle hända det palestinska folket sen? Svâlten av det palestinska folket âr endbart fôr att aett den palestinska regeringen inte ger folk bidragen. Tycker du dâ att det âr bâttre att den palestinska regeringen kôper vapen fôr att kriga mot israel istället fôr att hjâpa folket, sâ kan man ju itne gôra mot det palestinska folket.

Israels regering däremot dom vill bygga upp landet i fred och ger alla pengarna och bidragen sâ folket kan leva i en bra standrad. Skulle det inte vara bâttre om det palestinska folket fick leva under en bra standrad i Israel. Det tycker iallafall jag.
  • Chana

teek taak skrev 2007-11-01 20:26:11 följande:

Jag känner också fler som är på plats. Fler som lider under den israelska ockupationen som utövar rasism och diskriminering av det palestinska folket. Nej inte konstigt alls, jag skrev innan att den palestinska regeringen är bara en leksak i israels händer så när israel låter Gaza utan mat, vatten, vård och el är väl inte konstigt av en ockupationmakt?
    sluta prata om vad den israeliska regeringen gôr för du har fel. prata istället vad den palestinska regeringen inte gôr fôr det palestinska folket?
  • Chana
    Halal skrev 2007-11-01 20:29:15 följande:
    Chana''jag sâger bara du fâr tro pâ vad du vill, jag vet att det âr sâ och det vet alla bara att dom inte vill erkänna det. ''Ja du får ursäkta men kommer man med påståenden som du har gjort och sen inte anser sig behöva följa upp det eller att det bara går att vifta bort det som en fluglort, så kanske du borde ha tänkt dig för före du skrev det? Du skriver att ALLA VET det. JAG vet inte det och det är därför jag frågar efter den källa som kan bestyrka det du skrev. Inget konstigt alls med det.
    Men herregud folket lever under svält alltsâ ger inte den palestinska regerigen folket bidragen.
  • Chana
    Solitär skrev 2007-11-01 20:33:58 följande:
    teek taak skrev 2007-11-01 20:23:21 följande:
    Du kanske menade mig? Jag, liksom Amnesty International, står fortfarande fast vid att araberna i Gaza och på Västbanken satsar en omåttligt stor andel på att köpa vapen och att avlöna beväpnade styrkor, som även brukar roa sig med att skjuta på varandra. Är det sådant våra biståndspengar (skattemedel från hårt arbetande västerlänningar) ska gå till? Vi kan ta ett annat exempel på ett folk som gått från förtryck till frihet och välstånd: Estländarna. Varför kan inte "palestinierna" skapa sig samma välstånd som esterna? Israelerna lämnade ju efter sig massor av växthus och en industriby. Båda dessa slog araberna sönder, och nu vill de att västvärlden ska bekosta en ny industriby. Otacksamt folk.
    BRA SKRIVET FÖR DET ÄR SÂ DET ÄR!!!
  • Chana
    älskarlivet81 skrev 2007-11-01 20:34:37 följande:
    chana: Det finns säkert korruption där nere också, men jag har ju sett det civilia palestinska folket med egna ögon.. Ett folk som inte kan resa hur de vill, som inte får använda alla sorters vägar och därför inte har råd att ta sig någonstans eftersom det blir mycket dyrare för dem...
    Ja men om den paelstinska regeringen kunde ge det palestinska folket pengar och bidrag istället fôr att kôpa vapen och kriga sâ skulle dom ju kunna kôra pâ dom bra vägarna osv...
Svar på tråden Israel/Palestina