Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

Israel/Palestina

MissUniversum skrev 2007-10-27 19:09:00 följande:
    Israel bombar medans palestina kastar sten, VILKET ÄR VÄRST??? bojkotta Israel!
    Nååå..du glemte at araberene bruker selvmordsbomber og rakketer..
  • Free Spirit
    snöstjärna71 skrev 2007-10-27 19:33:13 följande:
    Och vad menar du att de skulle göra????? Vet du något om de förhållanden som råder på Västbanken? Vet du hur muren och ockupationen gör det oerhört svårt att leva nåt liv överhuvud taget för palestinierna där???? Har folket i Zimbabwe inte gjort sin plikt eftersom deras samhälle står på ruinens brant? Har Nordkoreas befolkning inte gjort sin plikt eftersom de inte fått bort sin kommunistiska diktatur?Och återigen drar du alla palestinier över en kam.
    Må igjen mine om at det er et sikkerhetsgjerde og ik mur..dessuten er den til for å beskytte folket mot å bli drept, men det er ik viktigt forstår eg..Selv her i Norge har en sikkerhetsgjerde for å beskytte mot terror, selv om det IKKE er nødvendig.
  • Free Spirit
    teek taak skrev 2007-10-28 00:09:42 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-28 00:07:48 följande:Ordet "brukar" är kanske lite att ta i?
    Nei!!!
  • Free Spirit
    snöstjärna71 skrev 2007-10-27 20:27:34 följande:
    Bra, då erkänner du i alla fall att israelfascister tog palestiniernas hus och hem . Jag är inte insatt i karelarnas historia och tänker inte ge mig in i någon jämförelse. Dock kan noteras att Västbanken och Gaza utgör mindre än 25 % av Palestinamandatet, medan Karelen väl utgjorde knappt 10% av Finland. Finland är dessutom betydligt mycket större än Palestina.
    Her er en smakbit av hva eg skrev tidligere i tråden:

Mandatet slo videre fast at jødiske bosetninger skulle fremmes av Storbritannia; de skulle stimuleres på en aktiv måte av mandatmakten og omfatte alle typer landområder, inklusive statsjord (overtatt etter Tyrkia) og land til offentlig bruk (art.6). Statlig land utgjorde den største delen, 71%. Etter forslag fra Storbritannia begrensete Folkeforbundet de jødiske bosetningene til den del av mandatområdet som lå vest for elven Jordan. Området øst for elven ble gjort til et arabisk emirat, Transjordan, som i 1946 ble til det selvstendige kongedømmet Jordan. Omkring 3/4 av innbyggerne der er fra vest-Palestina, slik at staten Jordan faktisk er en palestinsk stat. Kong Abdullah ville kalle sin stat Palestina, men britene frarådet ham. Navnet ble Jordan, og tanken var at kongen kunne få land også på vestsiden av elven. Slik oppstod det kunstige navnet "Vestbredden", som ikke finnes på noe kart før 1948.
  • Free Spirit
    teek taak skrev 2007-10-27 18:07:01 följande:
    fajga Det är minsann OT att diskutera det du tog upp. Faktum är att hon nämnt att hon var det i andra trådar bla. en tråd som handlar om vilken religion man tillhörde och i jude-tråden. Däremot fick jag inte svar från dig om forumet har undergömda trådar så att kanske jag eller någon annan inte får kika in? Finns sådana? Jag har inte sett och är noll-intresserad. Det är ett öppet forum och är gratis att regga sig på. Jag blivit kallad muslim i flera trådar och jag blev glad för det.
    Jag blivit kallad muslim i flera trådar och jag blev glad för det.

Men kanskje en ik vil gå ut med sin identitet her i denne tråden..jøder er jo et forfulgt folk om du ik har fått det med deg..
  • Free Spirit
    teek taak skrev 2007-10-28 18:57:48 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-28 11:41:20 följande:Kolla under religion där hon skrev vilken religion hon tillhörde. Det är ingen fråga om någon identitet, en fråga om en tro.
    Men tro er jo identitet..
  • Free Spirit

teek taak

Jag sagt detta förr och säger det nu att det är endast staten israel som kan bidra med detta genom att sluta behandla ickejudar som djur, ge dem rättigheter som vilken människa som helst, sluta bomba sönder deras hus och förstöra deras olivträdsodlingar, tillåta exilpalestinierna återvända till sitt hemland och sluta ockupera fler marker för att bygga bosättningar.

Tor du virkligen Jødene gjør dette for moro skyld? Er Oliventree mer verdt en et menneksliv?
    Hva mend all bombingen som forregår? skal dei bare se på å bli bombet sønder?

• Free Spirit
    Free Spirit skrev 2007-10-28 19:02:21 följande:
    teek taakJag sagt detta förr och säger det nu att det är endast staten israel som kan bidra med detta genom att sluta behandla ickejudar som djur, ge dem rättigheter som vilken människa som helst, sluta bomba sönder deras hus och förstöra deras olivträdsodlingar, tillåta exilpalestinierna återvända till sitt hemland och sluta ockupera fler marker för att bygga bosättningar.Tor du virkligen Jødene gjør dette for moro skyld? Er Oliventree mer verdt en et menneksliv?Hva mend all bombingen som forregår? skal dei bare se på å bli bombet sønder?
    Noen som er god på Norsk og kan oversette dette for teek taak?
  • Free Spirit
    bez skrev 2007-10-28 19:12:52 följande:
    [Tolkassistans]NO"Tor du virkligen Jødene gjør dette for moro skyld? Er Oliventree mer verdt en et menneksliv?Hva mend all bombingen som forregår? skal dei bare se på å bli bombet sønder?"SVTror du verkligen Judarna gör detta för X X ? Är olivträden mer värt än människoliv ? Vad är det för mening med all bombning som pågår ? Ska de bara se på och bli sönderbombade ?
    Tack!!
  • Free Spirit
    teek taak skrev 2007-10-28 19:18:56 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-28 19:02:21 följande:Oki nu förstår jag bättre. Ja olivträden för palestinierna är lika värt en människoliv. Att rycka ur trädet från marken är som att mörda en familjmedlem för palestinier. Anser du att det är rätt av israel att mörda palestinier, tortera dem, fängsla dem, neka dem återvända till sitt land, bomba sönder deras städer och byar, jämna deras hus med marken, klassa dem som andra klassmedborgare är humant och demokratiskt?
    Syns du det er rett av araberene å gi sitt liv som selvmordsbomber for å bevisst ta uskyldige liv til kvinner, menn og små barn? Skytte på befolkningen med rakketer, kaste stein og mer..????? Bare for at dei er Jøder og ik har rett til å bo i Israel og ha sitt land og leve i fred?
Svar på tråden Israel/Palestina